Broken Harbour

French, Tana

| 2012

2017-08-19

Efter att ha övertygats av andra bokbloggare som hyllat Tana French ordentligt så har jag fortsatt läsa den här löst sammanhållna serien. Trots att jag egentligen aldrig har blivit riktigt övertygad om dess storhet. Detta är fjärde boken jag läser. Läs mer på min blogg

2016-12-25

Njä, det gick åt fasligt många ord för att komma fram till slutet... Rätt intrikat historia, som dock saknade all spänning. Men nyfikenhet byggdes upp, så jag var bara tvungen att läsa färdigt för att få svar på en viss fråga.

2016-08-02

Människor och relationer i pressade former som Tana French gjort sig ett namn genom att berätta om. Spännande och välskriven.

Njaa. Tyckte att den var riktigt bra och spännande tills man började nysta i upplösningen. Där tyckte jag nog den blev lite overklig. Så kan det inte ha gått till.
Men dock en stark 3.a.

Marianne Strandberg

2014-11-07

Klart mycket bättre än hennes tidigare som jag läst. Jag hade mycket svårt att lägga ifrån mig den... :-)

Eva Jacobson

2014-07-07

Långrandig. Förutsägbar. Borde lagt den åt sidan eftet 100 sidor.

Tarja Ahlgrén

2014-06-03

Jag gillar verkligen Tana French, lite mer för varje bok. Här är både spelplats och pjäserna väl valda, dialogerna är intressanta hela vägen, enda problemet är som vanligt med French slutet som känns lite avslaget, lösningen på den fint uppbyggda mordgåtan skulle gärna få vara lite mer spännande än så här.

Mimmi S

2014-03-18

Lika gediget och drivet som alltid, men på tok för lätt att räkna ut plotten.

Sara Urger

2013-02-04

Jag har tyckt mycket om Tana Frenchs tidigare böcker, men jag blev besviken på upplösningen i denna. Boken var även på tok för lång med ett rätt segt mittenparti. Hoppas på bättre från French nästa gång.