Broarna i Madison County

Broarna i Madison County r en roman om passionshistorien mellan storstadsfotografen Robert Kincaid och hemmafrun Francesca Johnson, ute p landsbygden i Madison, Iowa. En het augustidag 1965 kr Robert upp p grdsplanen till huset fr att frga Francesca om vgen till de mrkvrdiga broar som finns i trakten. Det blir brjan till de korta men passionerade dagar, som i grunden frndrar deras liv. Robert James Waller placerade sig med denna bitterljuva debutroman i tten p bestsellerlistorna vrlden ver i brjan av 1990-talet. Originalets titel: Bridges of Madison County versttn. Karin Benecke

Books I love

2015-09-01

vad jag nskar att det fanns fler n fem stjrnor att ge som betyg! Kunde inte sluta lsa!

Tobbe Fransson

2011-11-08

Fotograf stannar till hos bondkvinna och drabbas av passion.

Nettan Holmr

2011-09-02

Jag lskade den hr boken nr jag lste fr mnga r sedan. Nr filmen kom tyckte jag fr frsta gngen att en bok levde upp till boken!! Ls den och se den.

Lars B.

2011-03-31

Njae... Lite fr ladylike fr min smak. Fredrar filmen.

lee Malling

2010-07-07

Nr du vl brjat lsa denna vill du inte lgga den ifrn dig. Suuuper bra.

Karin Danielsson

2010-05-31

Anmld i en notis i SvD nr den hamnat p topplistan i USA, en vn bosatt dr fick skaffa den och oj, vad jag och alla som frskte rycka den ur mina hnder och sedan fick lna den lste. Och grt. Han skrev fler bcker p liknande tema, var aldrig ens hlften s bra.

Mina Bcker

2009-06-14

Tro det eller ej, filmen r faktiskt bttre!