Broarna i Madison County

Broarna i Madison County är en roman om passionshistorien mellan storstadsfotografen Robert Kincaid och hemmafrun Francesca Johnson, ute på landsbygden i Madison, Iowa. En het augustidag 1965 kör Robert upp på gårdsplanen till huset för att fråga Francesca om vägen till de märkvärdiga broar som finns i trakten. Det blir början till de korta men passionerade dagar, som i grunden förändrar deras liv. Robert James Waller placerade sig med denna bitterljuva debutroman i täten på bestsellerlistorna världen över i början av 1990-talet. Originalets titel: Bridges of Madison County Översättn. Karin Benecke

Lena Dufvenberg

2020-04-27

Min favoritbok. Älskar historien och skådespelarna som finns i filmen som baseras på boken. Den stannade kvar länge i minnet och är en bok jag återkommer till ibland och läser igen.

Linda Jansson

2017-05-23

Linda Jansson

2017-05-17

My.loved.books

2015-09-01

Å vad jag önskar att det fanns fler än fem stjärnor att ge som betyg! Kunde inte sluta läsa!

Tobbe Fransson

2011-11-08

Fotograf stannar till hos bondkvinna och drabbas av passion.

Nettan Holmér

2011-09-02

Jag älskade den här boken när jag läste för många år sedan. När filmen kom tyckte jag för första gången att en bok levde upp till boken!! Läs den och se den.

Lars B.

2011-03-31

Njae... Lite för ladylike för min smak. Föredrar filmen.

lee Malling

2010-07-07

När du väl börjat läsa denna vill du inte lägga den ifrån dig. Suuuper bra.

Karin Danielsson

2010-05-31

Anmäld i en notis i SvD när den hamnat på topplistan i USA, en vän bosatt där fick skaffa den och oj, vad jag och alla som försökte rycka den ur mina händer och sedan fick låna den läste. Och grät. Han skrev fler böcker på liknande tema, var aldrig ens hälften så bra.

Mina Böcker

2009-06-14

Tro det eller ej, filmen är faktiskt bättre!