Bröllopsfixaren

Maggie Ryan rår inte för det! Hon kan inte låta bli att para ihop olika personer eller matcha saker. Eftersom hon har tre snygga, smarta döttrar som är singlar så bestämmer hon sig för att skrida till verket och försöka sammanföra dem med varsin passande partner. Men hennes projekt visar sig mycket svårare än hon först trodde. Äldsta dottern Grace har gett upp hoppet om att träffa en vettig kille efter en lång rad olyckliga förhållanden, och inriktar sig i stället på sin karriär. Mellandottern Anna tror inte att hon kommer hitta någon som lever upp till hennes romantiska ideal. Yngsta dottern Sarah är ensamstående mor till lilla Evie och har ingen tid över för drömmar om kärlek. Men hela projektet tar en oväntad vändning när den ogifte ungkarlen Mark McGuinness blir granne med familjen Ryan. Ett tillfälle som genast måste utnyttjas!

villa-freja.se

2020-07-28

Conlon-McKenna är en författare som skriver med värme och närvaro och har kommit att bli en av mina favoriter inom feelgood-genren. En riktig pärla, fylld av njutning.

Therese Östman

2014-06-26

Riktigt mysig bok! Betyg: 5

Charlotte Malm

2013-11-12

"Vad går egentligen boken ut på" undrar jag under hela läsningen. Längtade nästan efter att något elakt och oväntat skulle sticka hål på den perfekta tillvaron för de vackra, goda och framgångsrika döttrarna som var så ledsna att den perfekte mannen dröjt lite. Ärligt talat vet jag inte ens om det blir så för jag orkar inte läsa ut boken.

2013-03-23

På gränsen till en etta. En spretig bok med alldeles för många huvudkaraktärer, när man väl fattat tycke för någon historia så försvann den nästan helt och blev bara till en biberättelse. Den beskrivs som feel-good men det blev lite too much feel-good för mig i alla fall.

Gunilla E

2013-02-09

För mysigt och förutsägbart!

2013-02-04

Nja... Bokens historia var fin, och boken var lättläst, men allt kändes alltför klyschigt och tillrättalagt. Till och med de små "misslyckandena" kändes alltför tydliga och planerade. Det gick att se tidigt vad som skulle utspela sig, och när det väl hände skyndades det igenom och det skapades inget riktigt djup. Kände inte att jag kom speciellt nära karaktärerna, tyckte bäst om Sarah och Angus då men även där var det många irritationsmoment. Och den där jäkla morsan som log i mjugg hela tiden. Nej, lite för mycket planerande, för mycket "allt är bra och lyckat" och lite för sliskiga romantiska bitar.

Johanna Wingren

2012-08-19

Bästa boken på länge!!

Towe Fredrikson

2012-07-18

Trevlig kärleksroman med väntat slut och mycket tacksamhetsförklaringar.

Annimoure Nilsson

2012-06-26

Lättsmält "Svärmorbok" - hon läser gärna Harlequin och Nora Roberts och hon hade älskat att sätta den här i händerna på mig. Nu valde jag den själv och den var verkligen lättsmält och det var det jag behövde just då. Just matvalen och beskrivningarna av det de lull-lullade med runtomkring var det som gjorde att det gick att "drömma" sig bort lite från sitt eget kaos. Kollade till och med upp på nätet hur ljusen nu hade sett ut som de hade på bordet eftersom märket på dem var utskrivet... ;-) Men...en litterär bomb är det verkligen inte, men det tror jag inte de som tar hem denna tänker heller. Den kan nog fylla sitt syfte av vardagsflykt.

Sabina Wangenfors

2012-04-23

Så drygt att det hela tiden var utförligt vad alla åt O.o I don't caaaare!

Ann Edliden

2012-03-05

Dog på hur mycket lax som åts i den här boken! VARJE gång någon skull beställa mat så åt hen lax. Och alla kvinnors utseenden beskrevs i utförliga ordalag medan männen, som någon här nedan skriver, bara beskrivs ungefär med hårfärg. Så otroligt mossigt skriven bok. Låg och hatade varje minut men har bott på Irland och kände någon slags sympati och var tvungen att läsa ut den. Rekommenderar INTE denna bok. Otroligt förutsägbar och fruktansvärt könskonservativ.

frida lindkvist

2012-01-31

myspys så det smäller om det. ljuvligt lättläst, men efter halva boken börjar man tröttna lite på de onödiga beskrivningarna av allt de äter och allt de har på sig. men absolut gullig och läsvärd om man vill ha något som absolut inte ger något motstånd vid läsning. det vill man ibland.

Michaela Schuller

2011-11-08

Småmysig, men alldeles för förutsägbar!

annie åsbrink

2011-09-26

Lättläst, förutsägbart men trots det med stor mängd charm! Lite för simpelt ibland, men ändå en jättemysig bok!

2011-08-12

"Maggie har tre snygga, smarta singeldöttrar som hon gärna skulle hitta lämpliga män till." Detta citat anger tonen på denna roman. Personskildringarna är mycket ytliga. Männen de träffar har i alla fall olika färg på håret. Romanen kunde ha blivit bra, men ytligheten och brist på gestaltning förtar nöjet. Kioskromantik.

Anna-Karin Marklund

2011-07-18

Det här var trevlig sommarläsning.

Annicka Olsson

2011-06-17

Vilken mysig bok att läsa för att må lite bättre kan rekommenderas