Brittas arv

Holmgren, Eleonore

| 2022

Den efterlängtade uppföljaren till succédebuten Sista sommaren handlar om de spår en älskad människa lämnar efter sig.När Adam kommer tillbaka till Lindö för första gången sedan Brittas begravning är ingenting sig likt. Hennes barn har inte hittat något testamente och alla är osams med alla. Karlsson har lämnat Lindö, ett hus har brunnit ner och det har börjat hända konstiga saker i bygden.Trots att relationen med flickvännen Sara är skakig var det ett självklart val för Adam att åka dit. Han försöker få alla att bli vänner igen och vårda minnet av Britta. Men i stället hamnar han i blåsväder och hans gamla kriminella liv nafsar honom i hälarna. Han vill ingenting hellre än att Brittas arv ska få leva vidare på Lindö, men hur högt pris är han själv beredd att betala?

"Brittas arv" av Eleonore Holmgren är uppföljaren till "Sista sommaren" även denna bok är lättsam och gripande men har även lite andra ingredienser i sig.
Det är trevligt att åter få följa med karaktärerna igen.
~
Denna story är hoppfull och bygger lite på att ensam är inte alltid stark samt att det behöver inte bara vara blodsband för att avgöra om medlemnarna tillhör familjen. Vänskap har iallafall stor betydelse för dem alla och binder dem samman till en familj. Den belyser även vikten att våga ge människor en andra chans.
~
Även denna bok är lätt att hänga med i och att komma in i och har ett bra språk.
~
Boken är en härlig pärla som rekommenderas varmt men läs del ett först. 🌻🌺🍁🌿💚
#brittasarv
#gripande
#härlig
#feelgood

2023-09-02

Tyckte väldigt mycket om den första boken. Var lite orolig, kan en uppföljare vara lika bra? Det var den 🥰

Cecilia Fune

2023-03-14

Lika bra som den första boken om Britta och Adam, fastän man tänkte att det inte fanns mer att berätta. Väntar otåligt på ytter en uppföljare!

Matilda Norberg

2023-02-04

En värdig uppföljare till Den sista sommaren

Matilda Norberg

2023-02-04

En värdig uppföljare till Den sista sommaren

Del 2 i serien om Lindö och uppföljare till den fantastiska boken "Sista sommaren". När jag fick veta att det skulle komma en till bok om Lindö så blev jag väldigt glad.

När Adam åter kommer tillbaks till Lindö, första gången efter Brittas begravning möts han av ett fullständig kaos, i trädgården ligger rutten frukt, gräset är oklippt och hela stället känns övergivet. Adam vill inget hellre än att Brittas arv ska få leva vidare, men det finns en del att kämpa för.

Det här är en feelgood bok som växlar i dåtid respektive nutid, i varje kapitel skrivs tydligt ut vilken karaktär och årtal det är fokus på. Men trots detta så upplever jag att det är lite rörigt och jag får svårt att komma in i boken och några fler återblickar för att friska upp mitt minne hade jag varit hjälpt av (kan dock vara min hjärntrötthet som spökar). Efter en tids läsning så kommer jag in mer och mer i boken och jag är fast. Det är en varm, kärleksfull bok men som också har ett djup och allvar. Det bjuds på vänskap, glädje, sorg, dramatik, hemligheter etc allt som en bok behöver. Jag rekommenderar att man läser den första delen innan man ger sig in på denna. Läs och njut! Av två underbara böcker.

2022-11-02

Tyvärr mycket besviken.
Tyckte väldigt mycket om den välskrivna första delen.
Del två är även den välskriven, men alldeles för rörig och osammanhängande – utan den värme och humor som utmärkte del ett.
I de sista kapitlen blev det bättre och jag ser fram emot en del 3 i stil med del 1.