Brisingr eller Eragon skuggbanes och Saphira Biartskulars sju löften

Efterlängtad fortsättning Tillsammans med draken Saphira ger sig de båda kusinerna Eragon och Roran av mot Helgrind, de vidriga razacernas näste. Ensamma mitt i Imperiet, den onde härskaren Galbatorix rike, ska trion försöka rädda Rorans trolovade, Katrina, och samtidigt hämnas allt ont razacerna gjort deras hemby Carvahall och dess invånare. Det är upptakten i Brisingr, tredje delen av Christopher Paolinis fantasyserie Arvtagaren. I boken får vi följa Eragons och Saphiras fortsatta kamp mot Galbatorix och hans hantlangare, däribland Eragons bror Murtagh och dennes drake Thorn, som mot sin vilja tvingats träda i Galbatorix tjänst. En av de mest efterlängtade och efterfrågade böckerna någonsin! Brisingr är den tredje delen i succéserien om Eragon och draken Saphira.

4B_Tegelhagen

2021-09-17

En helt fängslande bok om drakar, magi och så mycket mer. Vem som än läser den, kräsen eller ej tror jag kommer älska den. Den handlar om så mystiska och magiska saker fast på ett så speciellt sätt. Jag kan inte vänta tills att jag får läsa nästa del.

Maylie Haim Poulsen

2020-05-04

Lättläst trots sin enorma volym men lite tjatig ibland.

Johan Ottosson

2015-02-17

Bra bok, inte mer, inte mindre

Izabela Horn

2014-06-04

Tredje delen om Eragon och hans drake Saphira. , Christopher Paolini har mognat som författare och därför är Brisingr den bästa av de tre böckerna, jag hade svårt att lägga ifrån mig boken och fast det är en tegelsten på över 700 sidor så gick den fort att läsa.

2012-11-17

Tredje delen i serien Arvtagaren är en riktig tegelsten med sina nära 800 sidor. Den börjar med en föredömlig sammanfattning och trots att det var drygt ett år sedan jag läste Den äldste så kommer jag snabbt in i vem som är vem och deras olika relationer.

De första 500 sidorna flöt på snabbt och lätt, trots att striderna var så detaljerat beskrivna att det bara blev jobbigt. Lite irriterade jag mig på små, helt ovidkommande händelser som fick väldigt stor plats: Ja, jag förstår att Eragon är god och inte vill döda, jag vet att han kan prata med djur och bryr sig om allt levande och behöver inte korvstoppas med det. En hel del upprepningar blev det också (Eragon är trött och Saphira är trött, hur alver hälsar med mera) och det är inte heller speciellt upplyftande. Trots allt detta var jag fängslad. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2012/11/brisingr-av-christopher-paolini.html

Ellinor Classon

2012-08-09

Jättebra, grät floder på slutet

Ivar Jönsson

2012-03-14

Grym bok! Måste läsas

Izabela Horn

2012-03-04

Den var t om bättre än första boken, mognare på något sätt.

Annika Sjöström

2012-02-20

ljudbok

Karin Söder

2012-01-26

Det är som att det inte går att hämta Arvtagaren på biblan på en gång - den väntar redan på mig! Om du inte har läst böckerna om Eragon så börja nu! Du kommer inte att ångra dig!

Iris Eriksson

2011-06-26

Det ÄR en väldigt bra bok! Det är en jätte bra serie! Men jag har typ glömt allt som hände i tvåan vilket förstörde en del när jag läste denna.. Det var nödvändigt ibland att minnas... men jag njöt av den ändå!

Ethel Åslund

2011-02-20

Jag är väldigt kluven till den här boken. Den är på tok för lång och seg. Det är på tok för många skildringar av blodbad; huvuden flyger, blodet sprutar, svärden sticks in och fastnar i ben...särskilt skildringen av Roran, som står och slåss på en hög med lik som växer upp till taken...motbjudande. Men så dyker det upp detaljer som alvernas åsikt om att ge bort blommor, eller Saphiras kommentar om härskare, som lyckats ena folk som varit fiender...Språket känns ibland uppstyltat, men ibland kommer bilder jag gillar. Nej den är inte värdelös alls, men hade vunnit på att en del strukits.

Lejla k<<

2010-03-03

har läst deen fast på svenska men engelska tycks vara bättre, det e ju orgi men rekomenderas starkt!!

Gunilla Jönsson

2010-01-08

Hans bästa bok så här långt. Nu känns storyn som hans egen, och inte stulen lite här och där ifrån.

D

Daniel Farkas

2009-12-26

Mycket bra och underhållande bok, tycker denna är bättre än de tidigare böckerna i serien och längtar efter nästa bok!

Maron Kusakabe

2009-06-22

Världens bästa bok (jag överdriver inte!) Det lovar jag!
Läs den eller gå miste om nåt! :)