Bridget Jones's diary

Fielding, Helen

| 1997

Angelika G

2019-01-28

Helt okej bok, vldigt lttlst

Karin Andersson

2019-01-05

Lste den fre millennieskiftet och lskade den, inser att den lade grunden fr mnga andra chick-lit frfattare.

Inger Jonsson

2017-03-05

Visst fanns det humoristiska inslag, men i stort tyckte jag den ar "tntig".

Marie Karlsson

2016-02-21

Lste den fr mnga r sen. Kommer ihg att den var rolig.

Jenny kesson

2014-11-08

Jag tyckte boken var vldigt rolig att lsa och skrattade vldigt mycket. det som var trkigt var hennes upprkning hur mycket hon hade rkt, druckit mm.

Hedvig Marklinder

2013-11-13

Skrattade hgt flera gnger! Dock r filmen bttre n boken, vilket r ovanligt! Men nd, mycket lsvrd!

Pladdrig och tmligen trttsam. Gillar inte huvudkaraktren och blir drfr ointresserad av hur det gr fr henne. Lt det g t pipan fr det vpet!

Karin Andersson

2012-04-03

Bra bok & bra film.

Izabela Horn

2012-02-29

Tror det var den frsta bok av den genren jag har lst. Nu finns det gott om humoriska bcker men fr flera r sedan d jag lste Bridget Jones var det ett roligt lsventyr .

Helena Rasmusson

2012-01-19

Lagom underhllande!

Felicia Dahlqvist

2011-12-27

Inte srskilt underhllande och ganska seg. Tyckte boken saknade rd trd, skrattade typ en gng. Ingen hjdare enligt mig!

Josefine Ejebjrk

2011-10-03

Roligt orginal, f chick lit bcker lever upp till denna.

Lotta Mattsson Frjd

2011-09-26

Inte s bra som jag trodde att den skulle vara. Vissa delar var vldigt roliga, men i det hela r den vldigt lng och ointressant. Bridget r lite fr gammal fr att jag skulle kunna identifiera mig med henne - och jag frstr rligt talat inte denna fixering vid cigaretter och sprit... inte r det roligt att lsa om i alla fall

Elisabet Ekdahl

2011-09-24

Detta r en av de f bcker som har ftt mig att skratta hgt. Boken har saker som filmen inte har samtdgt som flmen har saker som boken inte har, vilket gr bda vrda att lsa/se. Det r ett antal r sedan jag lste den sist och frgan r om den inte faktiskt var nnu roligare den hr gngen.

Per Englund

2011-08-04

Filmen var konstigt nog bttre!

Sanna .

2011-08-01

Hller med om att filmen r betydligt bttre n boken, men den r fortfarande lite smrolig hr och dr.

petra lindqvist

2011-06-02

Platt o trkig, precis som filmen

Anna Nyman

2011-04-24

Bra bok! Synd bara att man i den svenska versttningen valt att inkrkta p Fielding konstnrliga integritet genom att hja Bridgets vikt med 2,2 kg genomgende i hela boken jmfrt med originalet.

Marie Rs

2011-04-05

Boken som ligger bakom min favoritfilm om den fantastiska, helt ovanliga kvinnan Bridget Jones och hennes mten med sexiga chefen Daniel och drmmarnas man Mr Darcy :) Bttre chiclit finns det knappt.

Elin Stenblom

2011-03-23

En bok som fr singlar vrlden ver att m bra. Rolig och peppande.

Carina B

2011-02-22

Mysig och lttlst bok!

2011-01-10

Rolig och mysig bok! En bok om den inte helt perfekta kvinnan (som r populr att belysa) som tragglar med sin vikt, sitt jobb och sina relationer.

Maria Blomkvist

2010-11-17

En riktigt medryckande, bubblig, humrhjande prla!

Anna Carlzn

2010-09-15

Jag vill aldrig se filmen, den kan omjligt vara lika bra som boken

Annelie S

2010-04-22

Att lsa denna bok p orginalspket r nstan ett mste!!!

Gitte Svensson

2010-03-13

En hrlig lttlst bok som man knner igen sig i.

A Bookaholic Swede

2010-02-26

Smtrevlig att lsa, men i vrigt inte speciellt intressant. Det roligaste med boken r vl att Mr. Darcy spelades av Colin Firth i filmversionen.

Erika Bjrkskog

2009-10-17

Riktigt rolig! :)

Mycket rolig; ramla-ner-p-golvet-skratt typ av humor.

Mippin

2009-07-08

synd. Boken r mkt roligare och r vass och hrd. Inte mesig, plufsig mjukromans som filmen. Ocks ok, iof, men inte samma sak.

2009-06-11

Bara sett filmen. Det rckte...