Bridget Jones

Fielding, Helen

| 2010

Angelika G

2019-01-28

Helt okej bok, väldigt lättläst

Karin Andersson

2019-01-05

Läste den före millennieskiftet och älskade den, inser att den lade grunden för många andra chick-lit författare.

Inger Jonsson

2017-03-05

Visst fanns det humoristiska inslag, men i stort tyckte jag den ar "töntig".

Marie Karlsson

2016-02-21

Läste den för många år sen. Kommer ihåg att den var rolig.

Jenny Åkesson

2014-11-08

Jag tyckte boken var väldigt rolig att läsa och skrattade väldigt mycket. det som var tråkigt var hennes uppräkning hur mycket hon hade rökt, druckit mm.

Hedvig Marklinder

2013-11-13

Skrattade högt flera gånger! Dock är filmen bättre än boken, vilket är ovanligt! Men ändå, mycket läsvärd!

Pladdrig och tämligen tröttsam. Gillar inte huvudkaraktären och blir därför ointresserad av hur det går för henne. Låt det gå åt pipan för det våpet!

Karin Andersson

2012-04-03

Bra bok & bra film.

Izabela Horn

2012-02-29

Tror det var den första bok av den genren jag har läst. Nu finns det gott om humoriska böcker men för flera år sedan då jag läste Bridget Jones var det ett roligt läsäventyr .

Helena Rasmusson

2012-01-19

Lagom underhållande!

Felicia Dahlqvist

2011-12-27

Inte särskilt underhållande och ganska seg. Tyckte boken saknade röd tråd, skrattade typ en gång. Ingen höjdare enligt mig!

Josefine Ejebjörk

2011-10-03

Roligt orginal, få chick lit böcker lever upp till denna.

Inte så bra som jag trodde att den skulle vara. Vissa delar var väldigt roliga, men i det hela är den väldigt lång och ointressant. Bridget är lite för gammal för att jag skulle kunna identifiera mig med henne - och jag förstår ärligt talat inte denna fixering vid cigaretter och sprit... inte är det roligt att läsa om i alla fall

Elisabet Ekdahl

2011-09-24

Detta är en av de få böcker som har fått mig att skratta högt. Boken har saker som filmen inte har samtdgt som flmen har saker som boken inte har, vilket gör båda värda att läsa/se. Det är ett antal år sedan jag läste den sist och frågan är om den inte faktiskt var ännu roligare den här gången.

Per Englund

2011-08-04

Filmen var konstigt nog bättre!

Sanna .

2011-08-01

Håller med om att filmen är betydligt bättre än boken, men den är fortfarande lite smårolig här och där.

petra lindqvist

2011-06-02

Platt o tråkig, precis som filmen

Anna Nyman

2011-04-24

Bra bok! Synd bara att man i den svenska översättningen valt att inkräkta på Fielding konstnärliga integritet genom att höja Bridgets vikt med 2,2 kg genomgående i hela boken jämfört med originalet.

Marie Rös

2011-04-05

Boken som ligger bakom min favoritfilm om den fantastiska, helt ovanliga kvinnan Bridget Jones och hennes möten med sexiga chefen Daniel och drömmarnas man Mr Darcy :) Bättre chiclit finns det knappt.

Elin Stenblom

2011-03-23

En bok som får singlar världen över att må bra. Rolig och peppande.

Carina B

2011-02-22

Mysig och lättläst bok!

2011-01-10

Rolig och mysig bok! En bok om den inte helt perfekta kvinnan (som är populär att belysa) som tragglar med sin vikt, sitt jobb och sina relationer.

Maria Blomkvist

2010-11-17

En riktigt medryckande, bubblig, humörhöjande pärla!

Anna Carlzén

2010-09-15

Jag vill aldrig se filmen, den kan omöjligt vara lika bra som boken

Annelie S

2010-04-22

Att läsa denna bok på orginalspåket är nästan ett måste!!!

Gitte Svensson

2010-03-13

En härlig lättläst bok som man känner igen sig i.

A Bookaholic Swede

2010-02-26

Småtrevlig att läsa, men i övrigt inte speciellt intressant. Det roligaste med boken är väl att Mr. Darcy spelades av Colin Firth i filmversionen.

Erika Björkskog

2009-10-17

Riktigt rolig! :)

Mycket rolig; ramla-ner-på-golvet-skratt typ av humor.

Mippin

2009-07-08

synd. Boken är mkt roligare och är vass och hård. Inte mesig, plufsig mjukromans som filmen. Också ok, iof, men inte samma sak.

2009-06-11

Bara sett filmen. Det räckte...