Brida

Coelho, Paulo

| 2007

Paulo Coelho efterlängtade klassiker Brida i svensk översättning. Det är en gripande berättelse om kärlek, passion, mysterier och andlighet. Irländska Brida är en ung och vacker kvinna med en ovanlig gåva. Nyfiken och på jakt efter svar uppsöker hon en mästare i magi för att lära sig mer om denna gåva. Hon vill också få kunskap om hur hon finner sin själs andra halva. Men ju närmare hon kommer sanningen, destå mer börjar hon tveka. Vill hon verkligen lära sig den uråldriga månens tradition som kan avslöja vem som är hennes andra hälft? Är det någon hon ännu inte har träffat, eller finns han närmare än hon tror? "De enkla tankarna kommer till mig först när jag trasslar in mig i de komplicerade" Ur Brida

Safira Blom

2020-12-06

Emma Larsson

2016-08-15

Det händer inte ofta att jag inte kommer igenom en bok, men nu hände det med den här. Vilket dravel och trams. Funkar inte ens som barnbok.

Linda Sonnvik

2015-03-18

En av mina främsta Coelho-favoriter. Magi, häxeri och längtan. Det tog mig något kapitel att komma in i boken men jag ville aldrig den skulle ta slut.

Emelie G

2013-04-13

Sara Johansson

2013-03-07

Kan ju inte säga att de va den bästa bok ja läst precis. Blev betyg 2,5-3. Den va lite "mysig/harmonisk" men också rätt konstig.

Alva Ordnörden

2012-03-30

Brida är en ung, vacker och irländs kvinna som uppsöker en mästare och ber honom att lära henne magi. Mästaren är tveksam i början, fast han ser att hon har gåvan, men går sedan med på det och han beslutar sig för att utsätta henne för en rad med hinder för att hon ska övervinna sin rädsla. Brida möter också den unga häxan Wicca, som undervisar henne i häxornas grundläggande mysterier. Med Wiccas hjälp så ger sig Brida ut på en resa hon sent kommer att glömma...

Den här boken är väldigt fantasifull och sagolik, men på ett mer vuxet sätt. Det är inte bara häxor och magi som i barnböcker, utan det är även tankar och funderingar som Brida har, så boken är lite "vuxen" på det sättet. Men annars var den väldigt bra och jag rekommenderar den till magi-älskare i alla åldrar! C:

Amelie Adrielsson

2012-02-01

Lika segdragen och smörig som de flesta av hans andra böcker.

Amelie Adrielsson

2011-10-17

Bara jävligt konstig!

Maja Korpvinge

2011-03-07

Besviken på den här. hade förväntat mig mer antar jag.

Sandra Svensson

2011-03-06

min första bok med författaren.. väldigt fin :) kan dock inte ge högre betyg, har inte det största intresset av andlighet o magi.. men boken var lättläst o vackert skriven så en klar trea :)

Elin Elssjö

2010-10-06

En rent av tråkig bok.

Birgitta B

2010-07-07

Bra, går att läsa!

Ciccis bokblogg

2010-04-02

Handlingen utspelar sig på Irland och handlar om Brida som är intresserad av magi och vill lära sig mer om det. Hon uppsöker en mästare för att få svar på livets frågor. Hon vill hitta sin andra hälft. Vem är han? Är det hennes pojkvän eller någon som hon ännu inte träffat? Hur vet man att det är ens andra hälft? Mästaren inviger henne i den uråldriga månens tradition och hon får gå som lärlig hos en kvinna vid namn Wicca som lär henne använda tarotkort m.m.

Jag har tidigare läst flera böcker av Paulo Coelho som jag tyckt mycket om. Alkemisten och Veronika bestämder sig för att dö är mina favoriter. Men Brida var verkligen ingenting att ha. Väldigt mycket hokus pokus för min del, tyvärr.

Charlotte Allen

2010-01-27

Fantastiskt bra bok!

Å

Åsa s

2009-11-29

FranZone c”,)

2009-06-10

Min första ljud-bok, men somnade oftast...