Brida

Coelho, Paulo

| 2007

Paulo Coelho efterlngtade klassiker Brida i svensk versttning. Det r en gripande berttelse om krlek, passion, mysterier och andlighet. Irlndska Brida r en ung och vacker kvinna med en ovanlig gva. Nyfiken och p jakt efter svar uppsker hon en mstare i magi fr att lra sig mer om denna gva. Hon vill ocks f kunskap om hur hon finner sin sjls andra halva. Men ju nrmare hon kommer sanningen, dest mer brjar hon tveka. Vill hon verkligen lra sig den urldriga mnens tradition som kan avslja vem som r hennes andra hlft? r det ngon hon nnu inte har trffat, eller finns han nrmare n hon tror? "De enkla tankarna kommer till mig frst nr jag trasslar in mig i de komplicerade" Ur Brida

Safira Blom

2020-12-06

Emma Larsson

2016-08-15

Det hnder inte ofta att jag inte kommer igenom en bok, men nu hnde det med den hr. Vilket dravel och trams. Funkar inte ens som barnbok.

Linda Sonnvik

2015-03-18

En av mina frmsta Coelho-favoriter. Magi, hxeri och lngtan. Det tog mig ngot kapitel att komma in i boken men jag ville aldrig den skulle ta slut.

Emelie G

2013-04-13

Sara Johansson

2013-03-07

Kan ju inte sga att de va den bsta bok ja lst precis. Blev betyg 2,5-3. Den va lite "mysig/harmonisk" men ocks rtt konstig.

Alva Ordnrden

2012-03-30

Brida r en ung, vacker och irlnds kvinna som uppsker en mstare och ber honom att lra henne magi. Mstaren r tveksam i brjan, fast han ser att hon har gvan, men gr sedan med p det och han beslutar sig fr att utstta henne fr en rad med hinder fr att hon ska vervinna sin rdsla. Brida mter ocks den unga hxan Wicca, som undervisar henne i hxornas grundlggande mysterier. Med Wiccas hjlp s ger sig Brida ut p en resa hon sent kommer att glmma...

Den hr boken r vldigt fantasifull och sagolik, men p ett mer vuxet stt. Det r inte bara hxor och magi som i barnbcker, utan det r ven tankar och funderingar som Brida har, s boken r lite "vuxen" p det sttet. Men annars var den vldigt bra och jag rekommenderar den till magi-lskare i alla ldrar! C:

Amelie Adrielsson

2012-02-01

Lika segdragen och smrig som de flesta av hans andra bcker.

Amelie Adrielsson

2011-10-17

Bara jvligt konstig!

Maja Korpvinge

2011-03-07

Besviken p den hr. hade frvntat mig mer antar jag.

Sandra Svensson

2011-03-06

min frsta bok med frfattaren.. vldigt fin :) kan dock inte ge hgre betyg, har inte det strsta intresset av andlighet o magi.. men boken var lttlst o vackert skriven s en klar trea :)

Elin Elssj

2010-10-06

En rent av trkig bok.

Birgitta B

2010-07-07

Bra, gr att lsa!

Ciccis bokblogg

2010-04-02

Handlingen utspelar sig p Irland och handlar om Brida som r intresserad av magi och vill lra sig mer om det. Hon uppsker en mstare fr att f svar p livets frgor. Hon vill hitta sin andra hlft. Vem r han? r det hennes pojkvn eller ngon som hon nnu inte trffat? Hur vet man att det r ens andra hlft? Mstaren inviger henne i den urldriga mnens tradition och hon fr g som lrlig hos en kvinna vid namn Wicca som lr henne anvnda tarotkort m.m.

Jag har tidigare lst flera bcker av Paulo Coelho som jag tyckt mycket om. Alkemisten och Veronika bestmder sig fr att d r mina favoriter. Men Brida var verkligen ingenting att ha. Vldigt mycket hokus pokus fr min del, tyvrr.

Charlotte Allen

2010-01-27

Fantastiskt bra bok!

sa s

2009-11-29

FranZone c,)

2009-06-10

Min frsta ljud-bok, men somnade oftast...