Brevvännen

Kennen, Ally

| 2008

När 15-årige Chas hittar en websida som uppmanar folk att brevväxla med dödsdömda fångar, tror han att det kommer bli spännande att få brev från en mördare. I breven han skriver låtsas han vara sin egen mamma. Men svaren han får är både märkliga och skrämmande, och när hans nya brevvän oväntat friges, vänds Chas redan problematiska liv upp-och-ned, och han vävs in i en livsfarlig spiral av lögner och missförstånd. Chas är yngre bror till Stephen, huvudperson i Kennens debutroman Odjuret. I Brevvännen får vi följa Chas, som bor i förorten med sin dysfunktionella mamma och mormor, och vad som händer honom när han fattar det ödesdigra misstaget att brevväxla med en mördare. Ålder: Ung Originaltitel: Berserk Översättning Carla Wiberg

Agnes Westerlund

2009-09-26

Bra , spännande och äcklig. Läs den inte om du inte gillar blod. Den börjar med att hans finger blir av hugget.Fast den är väldigt bra.

Åsa Norlund

2009-09-24

En ungdomsroman som faktiskt överraskar. Fyndigt roligt och spännande. Ett avhugget finger har en egen berättelse, bara en sån sak..