The brass verdict

Connelly, Michael

| 2008

When down-at-heel lawyer Mickey Haller gets the news that his old colleague Jerry Vincent has died, he also gets an unexpected windfall. Jerry had left instructions that Mickey should inherit all of his clients - putting Mickey's stalled career back on track at a stroke. Not only that, but Vincent was about to go to bat for Walter Elliott, the Hollywood mogul accused of brutally slaying his wife and her lover, in a trial that promises big fees and an even bigger place in the media spotlight. If Mickey could find the magic bullet and win that one against the odds, he'd really be back in the big leagues. The only problem is that Vincent was murdered, shot at close range in his office garage. And the detective handling the case - a certain Harry Bosch - is convinced the killer must be one of Vincent's clients. Suddenly Jerry Vincent's legacy is beginning to look more like a poisoned...

2015-04-24

Connelly är pålitlig, men de rena Bosch-deckarna är bättre. Intressant inblick i amerikanskt rättegångsförfarande ger han dock, och lite spänning dyker upp.

2013-10-25

Jag brukar verkligen gilla Michael Connelly. Han är mycket bra på att bygga intriger och skapa spänning. Även denna bok har en hyfsad intrig men håller en mycket lägre klass än tidigare böcker. Jag retar mig också på den oerhört töntiga dialogen genom hela boken.Magnus Roosmann har ett sätt att läsa som jag starkt ogillar. Ingen inlevelse samt att han låter som en kulsprutepistol när han läser. Det försämrar betyget ytterligare. En riktigt svag 2:a.

Elisabeth E

2013-03-25

Jag gillade "I Lagens Limo" väldigt mycket men den här var seg och trist. Orkade inte läsa ut den.

Ulf Pettersson

2012-12-31

hade väntat mig en sedvanlig Boschdeckare men fick en något rörig historia med en advokat i stället

2012-03-30

Lika spännande som vanligt när Connelly skriver! Första boken jag läser om Haller. Älskar att läsa om advokatvärlden och boken känns kvick och intelligent. Överraskande slut på mer än ett sätt.

Maria Johnson

2011-02-14

Gatans lag på svenska. Inläst av Magnus Rosman, som är en behaglig uppläsare, dock retar jag upp mig lite på hans sätt att uttala vissa amerikanska namn/städer. Advokat Mickey Haller har haft ett två år långt uppehåll pga. rehabilitering efter en svår skottskada. Han får ta över en mördad kollegas klienter och hamnar mitt i en stor rättegång. Hans klient står anklagad för att ha mördat sin fru och hennes älskare. Det här är en rättegångsthriller och blir lite långtråkig och tjatig i och med att författaren MYCKET detaljerat beskriver rättegången. Dock har den ett par rätt så oväntade vändningar och det gör det hela lite mer intressant.

Maria Johnson

2011-02-14

Conny J

2011-01-03

Connelly är en av mina favoriter. Oftast bra, men denna gång nådde han inte riktigt ända fram.. Tyvärr..

Stefan Wern

2010-11-20

Välskrivet och intressant. Connelly sägs slå John Grisham på fingrarna, men där är jag mer tveksam.

Stefan Wern

2010-11-20

Michael Connelly ger alltid mersmak! Har tyvärr läst alla redan... Denna bok var bra, kanske lite tunn? Slutet kom liksom lite för snabbt.

Anita Lundgren

2010-07-11

Michael Connelly är pålitlig, alltid bra sommarläsning

Ullis N

2010-07-07

Har inte Connely blivit sämre eller är det bara jag som har tröttnat på honom? I vilket fall läste jag inte ens ut boken.

Snabbt in i handlingen. Som vanligt. Smart intrig. Som vanligt. Spännande. Som vanligt.
Bara lite ovanliga vändningar i det absoluta slutet.
En bra bok.

Pia Stendahl

2010-05-07

Det är ganska många år sedan jag fick upp ögonen för Michael Connelly. Jag har sedan dess följt Connelly och hans böcker med glädje. Jag förstår inte helt min egen förtjusning över Connellys böcker. Jag kan tycka att böckerna har ett återkommande mönster med vändningar och Bosch följer den klassiska stereotypen för hur en kriminalkommisarie ska vara: fumlig, asocial och manschauvinistisk. Ändå kan jag bara inte låta bli att älska Connellys böcker (de flesta i alla fall).

Connellys böcker är alltid välskrivna och dom känns väldigt trovärdiga. Connelly är en intrigmakarnas mästare. Tempot i Gatans lag är lite långsammare än Connellys kriminalromaner och det gör att boken inte riktigt når upp till samma spänningsnivå.

Jag tycker fortfarande att Poeten är Connellys bästa bok. Gatans lag nåt inte riktigt samma nivå men det är en bok som jag starkt kan rekommendera.

Läs gärna mer om mina ljudboksrecensioner på www.bokbrus.se.
/Pia