Bränd

Child, Lee

| 2002

Hook Hobies hela tillvaro byggde på en trettio år gammal hemlighet. Hans frihet, hans ställning, hans pengar; allt. Och i likhet med varje försiktig person som lever under sådana förhållanden, var han beredd att göra vad som helst för att hans hemlighet inte skulle avslöjas. För han hade mycket att förlora. Hela sitt liv. Jack Reacher dras ofrivilligt in i den malström av brutalt våld som omger Hook Hobie. Och när han kommer hemligheten på spåren inser han snart att man inte ostraffat gräver i Hobies förflutna.

Gustaf Mathsson

2020-03-20

Bra lättläst deckare med fart i.

Stefan Wern

2017-08-04

Tredje boken jag läser om Reacher och jag börjar kanske tröttna lite på hans tuffa machostil. Det är absolut välskrivet och snyggt utmejslat, men det bränner liksom inte till.

2016-12-13

Hör till dom bättre jag läst av Child, men har inte hunnit med så många, har startat från början. Pålitlig spänningsläsning med en riktig heman i huvudrollen. Jack Reacher löser det mesta, inte alltid så lagligt , men rättvist. En riktig bladvändare!

Pernilla Nilsson

2015-06-30

En svag 3:a. Otroligt detaljrik, såpass mycket att det blir tråkigt emellanåt.
Inehållsmässigt ganska tunn.

Kim M. Kimselius

2013-11-27

Det här var en bok som gick under skinnet, riktigt spännande och otäck. Läs hela min recension här: http://www.boktipset.se/blogg/kimselius_bokblogg/2013/11/27/otackt-spannande-brand-av-lee-child/

Kim M. Kimselius

2013-11-27

Den här boken var otäckt spännande! Läs hela min recension här: http://www.boktipset.se/blogg/kimselius_bokblogg/2013/11/27/otackt-spannande-brand-av-lee-child/

Mattias Lönnebo

2013-07-05

En spännande, brutal och effektivt berättad historia. Språket är inte särskilt väl utvecklat men miljöbeskrivningarna och dialogen är bra. God underhållning för stunden.

Anette Tunius

2013-03-24

Reacher är en ny bekantskap för mig. Gillar genren med hårdkokta deckare, här i en riktigt spännande historia. Skulle definitivt bli en 4:a om språket/översättningen varit bättre.

Tobbe Fransson

2013-03-16

Skurken, en modern Kapten Krok.

2013-01-14

Första Reacher jag läste. Gav mersmak och jag började läsa i kronologisk ordning.