Boys

Ringberg, Anna

| 2012

Flag from da

Denne debutroman af Anna Ringberg er spået at være starten på et stort svensk forfatterskab. Lasse fylder femogtres og holder fest. For første gang i tyve år skal hans søn komme på besøg i hytten i skoven, og Lasse har forberedt det hele gennem lang tid. Købt maden, landsgangsbrød med pålæg, lånt service, ryddet op og gjort rent, for nu skal sønnen få at se, at man godt kan klare tingene selv.                      Men så sker det der ikke må ske: Lasses hund, Boys, hans medkæmper og bedste ven, forsvinder. Det er meget koldt udenfor, og Boys har ikke sit dækken på. Og her taler vi ikke om en skide schæfer, men om en racehund, en radmager whippet med...

Cecilia Fredriksson

2012-07-28

Brukar inte tycka om denna typ av litteratur, men denna hade ngot speciellt. Fin skildring av huvudkaraktren och hunden Boys. Ibland s hemskt att jag mste lgga ifrn mig boken en stund fr att kunna ta in det som str.

2011-11-30

Tyckte mycket om den hr boken. Det var inte utan att det fll ngra trar.

Malin H

2011-08-17

om personer (och djur) som sllan kommer till tals i romaner. om nstan nyktra alkolholisten Lasse som frsker. frsker att ha en fina och fungerade relationer till sin son, sina vnner och sin arbetstrning. Romanen byggs kring krleken till hunden Boys. I bakgrunden skymtar ett inte helt sunt frhllande till numera dda mamman, liksom vergrepp (?) p sonen. Gillar hur sexualitet tas upp lite flytande sdr.

Fiona *

2011-07-08

Tja... med lngt a.

2010-08-10

Den hr romanen, Anna Ringbergs debutbok, tyckte jag mycket om. Den var vlskriven, lttlst, engagerande, knslosam och vldigt, vldigt bra. Kan helt klart rekommendera den till alla.

( Ls grna alla mina bokrecensioner i min blogg, "Bims Blogg - http://bim.blogg.se/category/bokrecensioner.html )