Läckberg, Camilla

| 2021

Intensiv spänning av nya författarduon Läckberg Fexeus ? första delen i nagelbitande serie. När en kvinna hittas död i en låda som genomborrats av svärd står polisen frågande: Rör det sig om ett urspårat trolleritrick eller ett extremt brutalt mord? Mina Dabiri är polisinspektör vid Stockholmspolisen och tar hjälp av Vincent Walder, mentalist och expert på kroppsspråk och magi. De gör kopplingar till ett tidigare fall, och inser att de jagar en hänsynslös seriemördare som måste stoppas innan offren blir fler. Men Minas och Vincents kantiga personligheter ställer till det. Båda bär dessutom på mörka hemligheter. Deras förflutna tycks höra samman med det som sker och tempot skruvas upp alltmer. De behöver ligga steget före mördaren, lära känna vansinnet för att kunna stoppa det.

2023-09-24

23.09.24

Bokdjungeln

2023-04-25

Jag hade inga förväntningar på denna bok innan jag började att lyssna på den. Men så startade boken och jag blev fast nästan direkt. Spänningen ökade allt eftersom boken fortskred.
Jag uppskattar hur författarduon blandat in Fexeus profession in handlingen. Jag tycker att det ger boken ett djup då mycket handlar om människans beteenden, psykologi.
Att jag direkt efter jag lyssnat färdigt på denna gick över på del 2 i serien tycker jag kanske säger sitt tydliga språk. Läs,lyssna på den du med om du uppskattar att läsa/lyssna om hur bland annat hjärnan fungerar, inblandat med massor av mord.

Miguel Andersson

2022-07-26

En mkt spännande bok där det rör sig raskt framåt hela tiden. Svår att lägga ner, man vill verkligen veta mer och mer om karaktärerna allt eftersom att historien utvecklar sig (utan att avslöja för mycket om handlingen). Svårt att inte älska Vincent Walder! Det märks att det är Fexeus som ligger bakom honom. Ska snart se till att sätta tänderna i uppföljaren KULT. 4/5. Miguel.

Katarina Nord

2022-07-05

Stark trea! Bra text som flyter på och ett målande snabbt språk med bra lite ironiserade personbeskrivningar! Bra att tjuvhålla läsaren på vad som hänt karaktärerna innan.