Box 21

Roslund & Hellstrm

| 2012

En av de bttre bcker jag har lst, med ovntat slut som sitter kvar lnge i tankarna.

Anja Kernen

2017-06-24

Har lst boken,lite seg i brjan.

2017-02-21

Kort sagt: Bra!

Marina Pedersen

2016-10-15

Trkig

Maria Jacobsson

2015-06-28

En av de bsta av frfattarparet, nu har jag lst alla. Box 21 r smutsig och r, men ocks mnsklig och tnkvrd. Slutet lmnade ngra trdar som inte trasslades upp, men trots detta r det en strcklsarbok som drjer sig kvar i mina tankar efter lsningen. Frfattarna knns trovrdiga och jag blir ibland illa berrd av det de vill frmedla. Viktig bok!

Theresa Gyllander

2014-08-23

En helt fruktansvrd bok som jag nskar att jag inte lst.....samtidigt som jag inte kunde lgga den ifrn mig.... Ls den och frst vad som pgr i vrlden!

Yvonne Larsson

2014-07-22

Nja, det tog mig drygt halva boken innan jag kommit in i den. Trafficking r ngot som hnder p riktigt, och det kndes mest som en reportagebok. Handlingen kndes vldigt frutsgbar.

Ida

2014-07-22

Jag har svrt att komma in i denna boken. Den ger mig ingen lsgldje och r inte bladvndare. Den har tv olika spr som inte har med varandra att gra frutom fr att binda ihop historien och fr att man skall frst. Dock lmnar den mig tnkande och man frstr att sdant hr pgr dagligen hr i Sverige.

Teresia Kjellgren

2014-07-19

3,5 p. Bra. Tyckte Odjuret (deras frsta bok) var bttre men den hr r absolut lsvrd. En viktig frga. Det r en bladvndare och en bra deckare som dock inte nr nda fram till max pong.

Katarina Johansson

2014-03-11

Roslund och Hellstrm tillhr mina favoritfrfattare som lyckas med att ta upp olika samhllsproblem i sina deckare.

Annelie Eriksson

2013-08-21

Bra, otck och tnkvrd!

Bra

O

Olga Lund

2013-03-30

R&H fortstter i samma stil. Jag kan ju personligen tycka att boken r inte lika stark som deras frsta men vill man lsa en lite annorlunda polisdeckare s passar den hr bra.

Rune Linder

2013-01-15

En ovanlig deckare. Vrd att lsa liksom de vriga
av R&H

margaretha grn

2012-11-12

lika bra som vanligt toppen betyg.

jn dvd

2012-08-15

Boken saknar de dr vanliga inslagen av krlek och romantik. Allt som finns bestr av misr, hat, frtvivlan, vnda och frtryck. Lter kanske deppigt? Jo, men mycket lsvrd och du lmnas som vanligt inte oberrd av de skickliga frfattarna.

Peter L

2012-06-17

Knivskarp och otck. En bok som gr en bde upprrd och cklad.

Spnnande, men hade frvntat mig mer av denna bok

malin norbck

2012-02-16

Spnnande. Lite frutsgbar.

Caroline Karlsson

2012-01-26

En bra spnningsroman om ett viktigt - och vidrigt - mne.

Per Nilsson

2012-01-23

En riktigt ruskig historia, den mrka sanningen bor inte lngt ifrn oaa.

Spnnande frn frsta sidan.

2011-10-10

Mycket bra skriven och berttelsen engagerar verkligen. det r inte ofta jag blir riktigt frbannad nr jag lser en bok men Dimiti hallick jvel gr mig fullstndigt vansinnig. Man undrar ju vad det r med mnskligheten fr att det som hnder i boken hnder ju tyvr ocks i verkligheten. Mycket spnnande. rekommenderas varmt.

Josef Bjursll

2011-10-03

Bsta svenska deckare jag lst. Vldigt gripande historia om ett Sverige man inte ser.

Anna Idrestam

2011-09-23

Obehaglig som alla bcker av detta frfattarparet. Fr en att tnka till att det finns mycket i det svenska samhllet som man, tack och lov, inte kommer berring med alltfr ofta.

Miriam T

2011-07-25

Verkar som om jag r en av f som inte lskar den hr boken. Minns att den lg hgt upp p boktopplistor hos tex pocketshop och adlibris men det r inte fr att jag r besviken som jag r arg, utan fr att karaktrerna i boken gr mig s gruvligt frbannad. Tror inte jag kan fortstta lsa ngot mer av Roslund och Hellstrm. [...]

Ls hela recensionen p min blogg:

Lovisa S

2011-06-21

Helt ok bok, nnu viktigare frga som berr. Boken sporrar visserligen till att lsa mer av frfattarna men sporrar framfrallt till att stdja organisationer som Ecpat.

Camilla Forssn

2011-05-01

Bra och tnkvrd bok om ett vldigt angelget mne, trafficking. Men ocks en inblick i polisens mnga gnger maktlsa vardag.

Anette Marcusson

2011-03-15

Tycker Roslund mm skriver s man bara vill lsa mer och mer

heidi carlsn

2011-03-10

Spnnande och lite tnkvrd bok. Skulle kunna hnda i verkligheten. Klart lsvrd, som de andra bckerna r av frfattarna.

Maria Lindh

2011-03-09

"Lste" den som ljudbok och i det formatet knns sprk och karaktrer lite vl trista och kalla. Kanske knslan varit en annan om jag lst den.
Sedan har jag lite svrt fr litteratur som gr mig arg och frbannad. Det r inte lsknslan jag r ute efter.

Elin Stenblom

2011-02-20

Deckare utver det vanliga.

Eva Svensson

2011-02-15

Insiktsfull och stark berttelse. Han vet ofta vad han skriver om.... eller s tror man det i alla fall.

Jon Eriksson

2010-11-08

Att mnet r aktuellt och viktigt kan inte rdda en bok som r dligt skriven, frutsgbar och fylld av upprepningar.

Johanna Lindell

2010-11-01

Fantastiskt spnnande bok. Hade inte slutet varit s irriterande hade den ftt en solklar femma.

Solveig Perklen

2010-10-16

Jag tror att frfattarna verkligen vill gra insats fr att lyfta fram det avskyvrde i den mnniskohandel som boken handlar om.

amanda hildur

2010-09-11

kndes trkigt att man hela tiden visste exakt vilka som utfrt brotten och att man nstan kunde rkna ut samtliga karaktrers handlingar. slutet var nstan larvigt och ofta hade jag svrt att motivera mig till att fortstta lsa boken. jag kan dock se vad mnga tycker r s bra med box 21 och det knns lite trkigt att den inte tilltalade mig p samma stt. r inte s sugen p att lsa mer av roslund/hellstrm i dagslget men man vet ju aldrig.

Sandra Svensson

2010-09-11

tyckte den var riktigt bra rakt igenom, blev dock besviken p ett sdant frutsgbart slut. jag tnkte tanken rtt tidigt p hur den skulle kunna sluta men sen trodde jag inte det kunde vara s sjlvklart, vilket det tyvrr visade sig vara. men gillar fortfarande deras stt att beskriva s kommer nog lsa de andra bckerna med dem..

2010-07-25

Den hr ska f en ny chans ngon gng.

Rasmusmatte .

2010-07-05

Dikten vertrffar sllan verkligheten.... jag blev s deppad av att lsa boken. Vill lsa ngot som piggar upp mig och inte drar ned mig som denna bok gjorde.

2010-06-30

Jag tyckte boken var bra men inte riktigt s som jag tnkt mig !!

Rasmusmatte .

2010-06-21

S destruktiv handling. Blev deppad av att lsa den.

Helena Niininen

2010-06-06

En jttebra svensk deckare. I botten ligger ett samhllsproblem som vi har hr i vstvrlden. Lttlst men hemsk, rekommenderas alla att lsa.

Daniel F

2010-05-23

Ett hemskt mne men hela historien r oerhrt frutsgbar

Tove Holmgren

2010-05-16

En mycket svag fyra, frfattarduons svagaste bok frtjnar inte mer n s i betyg. Men inte mindre heller.

Camilla Skans

2010-05-09

Pbrjade boken med stora frvntningar eftersom den ftt s bra omdmen. MEN..rligt talat s har jag inte lst den klart, jag kom inte in i den helt enkelt.

Trude Gajland

2009-12-27

Otck bok, men vldigt spnnande!

Maiken Karlsson

2009-12-22

Mycket spnnande och realistisk och vilket slut sen! Deras bsta!

Pernilla Ekfeldt

2009-12-17

Snnande och srbart frn frsta brjan. Slutet blir, som ofta i den hr typen av bcker, oavslutat...

Oskar Henriksson

2009-11-13

Till skllnad frn mnga andra kriminalromaner s knns den hr kta. Gripande historia, och deppig. Dock ibland lite seg.

Eva Nordin

2009-10-26

Ruggigt bra bok om en vrld man inte visste mycket om.

Lotta Norn

2009-09-09

Lyssnade p den som ljudbok.

Karin Huss

2009-09-02

egentligen frtjnar vl den hr boken ett bttre betyg, men vad den r dyster och tragisk

Gunvi Lundqvist

2009-08-07

En otck bok och du brjar inte m bttre av att lsa den heller, nd finns den lnge med i huvudet.

Anneli Johansson

2009-07-23

favorit frfattarnas bsta bok hittils

Karin R-g

2009-06-23

Vet inte (vill inte tro?) att det finns en sanning bakom detta. Om det gr det, r det hemskt. Men det r i alla fall en mycket bra bok med en hrlig slutknorr!