Botgöraren

Sten, Viveca

| 2022

Nominerad till Årets svenska deckare 2023!Strax före påsk hittas affärskvinnan Charlotte Wretlind brutalt mördad i sin svit på Copperhill Mountain Lodge i Åre. Paniken sprider sig i trakten och Daniel Lindskog och hans kollega Hanna Ahlander tar sig omedelbart an fallet. Det visar sig att offret har kopplingar till Storliens berömda högfjällshotell, en anrik men nergången skidanläggning som sedan många år förlorat sin forna glans.Daniel har börjat gå i terapi för att hantera ilskan som ställer till det i hans relationer, Hanna försöker förgäves hålla reda på sitt känsloliv. Tillsammans leds de in i en vindlande utredning kantad av trasiga relationer, svåra konflikter och plågsamma barndomsminnen.?Botgöraren? är tredje delen i serien Åremorden, där Viveca Sten väver samman den storslagna naturen med starka karaktärer i mordgåtor som fullkomligt trollbinder läsaren.

2023-01-09

Betyg: 4 av 5 - 📚 - Den här boken, Botgöraren, är den tredje boken i bokserien Åremorden. Jag har även läst dom två tidigare böckerna i serien, och jag har också läst alla dom tio böckerna i bokserien Morden i Sandhamn. Jag har tyckt om alla böckerna, och Viveca Sten tillhör en av dom författare som jag alltid läser böckerna av. Kan absolut rekommendera den här boken, precis som alla hennes tidigare böcker.

Jan Svensson

2023-01-02

Sten är duktig på att beskriva sina huvudkaraktärer och deras utveckling är väl så intressant som lösningen av morden. På så vis blir mitten av boken bästa delen för ovanlighetens skull i en deckare. Når inte riktigt upp till de bästa i Sandhamnsserien men ändå bra underhållningsläsning.