Bortom varje rimligt tvivel

När advokat Sophia Weber bestämmer sig för att hjälpa Stig Ahlin är det för att hon upptäckt avgörande brister i mordutredningen. Men att Sophia gör sitt yttersta för att få sin klient frikänd väcker mångas avsky. Och ju mer hon får veta, desto svårare blir hennes arbete. Vad är hennes klient för man egentligen? Vad har han gjort? Och kommer hon någonsin att få veta sanningen? Bortom varje rimligt tvivel är den andra spänningsromanen om advokaten Sophia Weber. Vi följer hennes liv i Stockholm med klienter som ingen annan vill ha, trassliga relationer, ensamma segelturer i Stockholms skärgård och hennes innerliga kärlek till en åldrande morfar. "...jag läser med allt större fascination. Malin Persson Giolito har ett sätt att berätta som hon är alldeles ensam om." Lotta Olsson, DN "De involverade tjänstemännens egna föreställningar och tillkortakommanden gör boken både trovärdig...

Kerstin Kolm

2023-12-17

Väldigt läsvärd- intressant handling.

Malin Falk

2023-09-13

Gillar verkligen Malins sätt att skriva. Spännande (som vanligt)… men den är stundtals bara ett tidsfördriv för att komma vidare. Slutet kändes väldigt ofärdigt.

Anna Hedenstedt

2022-03-29

Väntade mig samma läsupplevelse som Störst av allt gav mig, men detta var lite väl långsamt för min smak. Dessutom är det väldigt uppenbart att den är en del av en serie - på ett sätt som inte funkar särskilt bra när man inte läst första delen.

Therese A

2022-03-15

Något spretig berättelse. Tyckte den började bra men sen tappade den fart mot slutet. Tyckte dock inte att slutet i sig var så dåligt som många här tycker..

2020-10-16

En bok som gör att man måste tänka till på hur rättssamhället fungerar. Vem ska avgöra vad som är rätt och fel. Näthat och allt annat hat i samhället.

Per-Åke Andersson

2019-06-26

Välskriven!

Karin Johansson

2019-06-01

Visst är boken bra, om man plockar bort allt prateri emellan sidorna om bla mat och kärleksproblem. Men slutet, att inte till 100 % få veta... Så besviken. Men jag antar att det hör till.

Maria Jacobsson

2019-05-03

Andra gången jag läser denna bok. Faktiskt var den bättre denna gång. Malin PGs sätt att skriva är så genomtänkt att jag behövde en andra genomläsning för att förstå storheten i boken. Visst skulle jag vilja ha ett annat slut, men så här är det i verkliga livet, vi får inte alltid svar på alla våra frågor.

Lilla EM

2019-02-10

Nä du tack, från en juristlollega till en annan. Bättre kan du Malin!

Saknas vissa delar och detalje, spretar samt att boken inre ger något gediget eller välarbetat intryck. Andra böckerna är betydligt bättre.

Frida Lönnberg

2018-01-11

Älskar hennes sätt att skriva

Helena Carlsson

2017-12-07

Ännu en välskriven bok av Malin

3+ Vem var skyldig egentligen??

PL *

2015-01-18

Svensk, kvinnlig författare som faktiskt är bra! Positivt överraskad. I efterhand så önskade jag mig dock lite mer av slutet, men det var ändå godkänt.

Maria Jacobsson

2014-06-15

Välskriven och mycket bra spännande bok skriven ur en jurists vinkel. Boken hade fått en femma i betyg om det inte vore för några lösa trådar som författaren medvetet eller omedvetet inte knöt ihop på slutet.

Carin Lundberg Papp

2013-02-23

Inte hennes bästa bok. Spretig på ett sätt jag inte tycker hennes tidigare böcker varit.

2013-02-14

Den är intressant ur juridisk synpunkt. Hon skriver bra och lättfattligt. Skyldig - oskyldig?

Anette Tunius

2013-02-04

Välskriven, riktigt bra bok. Intressant att läsa om juristens arbete runt ett brott.

Kristina Wiklundh

2013-01-08

Riktigt bra faktiskt. Rekommenderas

Jenny Hjärtberg

2012-12-26

Rekommenderas!

Kristina Simar

2012-11-15

Ännu en fantastiskt skriven spänningsroman av Malin Persson Giolito. Välskriven, realistisk och som vanlig väl gestaltad. Att författaren som är jurist vet vad hon skriver om märks tydligt. Hon kan de juridiska koderna och hur det fungerar i praktiken i en rättsprocess och det gör hennes romaner realistiska. Det var en sträckläsarbok, men lite för lång för att jag skulle orka läsa den en hel natt. Jag var tvungen att lägga den ifrån mig för att få några timmars sömn, bara för att fortsätta dagen efter och då läsa klart boken. Nu längtar jag redan efter nästa roman om Sophia Weber.
www.kristinasimarsbokblogg.blogg.se

2012-10-12

Har läst två böcker tidigare av Malin Persson Giolito, “Dubbla slag“, som jag tyckte var bra, och “Bara ett barn” som jag tyckte var jättebra.

“Bortom varje rimligt tvivel” är den andra boken om advokaten Sophia Weber, som också var huvudperson i “Bara ett barn”. Och den här boken var till och med ännu bättre än den förra.

Mycket bra, spännande, engagerande och en välskriven handling i boken. Och boken fick mig att tänka på rätt och fel, och hur vi dömer människor.

Och jag tycker väldigt mycket om huvudpersonen, och hoppas på att det kommer fler böcker om henne.

Så jag kan verkligen rekommendera boken.

En mycket spännande bok som håller läsaren i sitt grepp från första sidan. Jag tyckte om att man får följa huvudkaraktären både privat och i yrkesrollen.