Bortom stjrnan

Nemert, Elisabet

| 2002

Herdedottern Sofia vxer upp i den lilla staden Betlehem under den period d romarna hrskar i Palestina. Det r en grym tid, srskilt om man r kvinna och vill g sin egen vg.Men Sofia har ftt sllsamma gvor med sig i livet, och det leder hennes steg frn Betlehem via Alexandria till Rom, vrldens centrum. Hon nr oanade hjder men fr ocks betala fr sitt mod och sin aldrig sviktande mnniskokrlek med utanfrskap och sviken krlek.Trots omgivningens hn viker Sofia inte frn sin frutbestmda vg. Hon r stark och stjrnan ger henne vgledning. Och hon frlorar aldrig hoppet om att en gng mta den man hon som ung flicka sg i en drm ?Bortom stjrnan (2002) r ett lsventyr utver det vanliga - en insiktsfull, gripande och dramatisk roman som utspelar sig p Jesu tid. Lsaren frflyttas tvtusen r tillbaka i tiden, bjuds p svl spnning som krlek och fr lra knna en ofrglmlig...

Toppen 😊👍

Annika Sjstrm

2017-05-16

Fantastiskt fnig!!!! Otroligt frutsgbar. S verdrivet romantisk s att den inte ens blir romantisk lngre. Fattar inte att jag orkade lyssna till slutet...mste berott p att jag hade feber och var sngliggande!

Lena

2017-01-03

S bra.

2015-02-04

En saga för vuxna? En bok i historisk tid jämsides med Jesus. Jag hade förhoppningar på denna bok då boktipset estimerat att jag skulle ge boken en stark 4:a men oj vad besviken jag blev. Det blir bara sliskigt, onaturligt och överdrivet. Det goda är så fantastiskt gott och det onda så fruktansvärt. Det vackra är självklart det vackraste någon har skådat osv. En kvinna som är vackrare, intelligentare än någon annan. Hon sjunger bäst av alla osv osv. det blir bara sliskigt och larvigt. Lyssnade på denna bok i bilen av en uppläsare som låter som om hon småskrattar sig igenom den. Passar säkert som kärleksroman till ung tonåring i början av sin läsning. Jag känner att jag har betydligt större krav på en bok idag för att ge mig en läsupplevelse.

Karin Lfstrand

2013-06-26

130626: Lyssnade som ljudbok och hann tnka mnga gnger att - nu slutar jag lyssna, det r bara FR fnigt. D jag inte hade ngot bra alternativ klart lyssnade jag nd till slutet och kan sammanfatta det hela med att det r en smrig beskrivning av en overklig kvinna.

Jttebra fr vara frfattarens frsta bok. Det nda som gr att boken inte fr en femma r de inslag som r overkliga, gillar inte riktigt det "vernaturliga". Utan det s hade boken ltt ftt en femma!

Anne Lundin

2011-05-11

Elisabeth Nemerts bcker r en skicklig sammanvvning av historiska fakta och fantasier som tar en lngt bort i tid, fr oss att knna bde krlek och des smrta. Hrliga vuxensagor , nr man knner att man vill ha en bok som rcker lite lngre...

Mel Stor

2011-03-02

Genomtrkig.

Danielle Schill

2009-12-14

En riktigt bra bok!

Annelie S

2009-10-08

Visserligen lskar jag historiska romaner, men denna r bara fr osannolik. Huvudpersonen/hjltinnan r en helt igenom perfekt person med allskns gvor och sknhet som charmar alla. Blev fr trist i lngden. Hade lika grna kunnat lsa en Harleqin roman.

Anna Ljungdahl

2009-09-17

Ett inte helt ointressant livsde i biblisk tid, men det r inte trovrdigt och sprket r alldeles fr verdrivet versvallande. Att upplsaren lter som om hon lser hela boken med ett brett leende drar ner intrycket nnu mer. Velar mellan en etta och en tva.