Bortom portalen 2

Källner, Oskar

Mystisk örtmagi, interdimensionella brottsutredare, religiösa cyborger och isögda helveteshundar. Fantastikportalen presenterar stolt sin andra antologi med tio noveller från några av Sverige vassaste fantastikförfattare: KRAFTTIDER - Jenny Green REVAN - Anna Jakobsson Lund DEN ANDRES VAL - Christian Gripenvik LEVANDE DÖD - Gabriella P. Kjeilen PORTEN - KG Johansson THE HANG MAN - Hans Olsson FAMILJEGREJEN - Camilla Olsson ATTENTAT MOT KREOMEN - Eva Holmquist JAZZTIMMEN - Lupina och Didrik Ojala DÖDENS ÄNGEL - Oskar Källner ?En sprakande kavalkad, en enastående antologisom ger ytterligare dimension till ordet magisk.? - Katja Gilljam, Bokhuset

2018-05-05

Jag var ju väldigt förtjust i den första Bortom portalen när den kom och ändå lyckades jag tydligen missa att det skulle komma ytterligare en antologi på samma tema. Tack och lov så blev jag uppmärksammad på detta av Oskar Källner. Läs mer på min blogg

Åsa Carlsson

2018-04-16

I sin helhet bjuder novellsamlingen på ett brett spektrum fantastik. En väl vald stjärnmix ur vilken jag tror de flesta kan hitta sina alldeles egna favoriter, som känns lite extra tänkvärda och underhållande. Fullständig recension bokblogg: http://ibokhyllan.blogspot.se/2018/04/bortom-portalen-2-en-novellantologi.html