Bortom ljus och mörker

Thell, Lotta

| 2016

Eva kämpar för att bli fri från heroinet, för att hon tillsammans med Erik ska kunna leva ett bra liv. Hon vill kunna ge honom allt det hon nu inte kan. Allt det som ?riktiga? tjejer kan ? tjejer med fina händer, händer som inte är fulla av sår och ärr efter mängder av sprutor.Erik i sin tur kämpar för att behålla Eva, för att övertyga henne om sin kärlek och för att hon ska överleva.Mellan återfall och överdoser gör de allt för att Eva ska bli godkänd för metadonbehandling. Men vägen till samhällets hjälp är så godtycklig, osäker och lång att det många gånger hinner bli försent.Bortom ljus och mörker är en dokumentärroman och tredje delen i Lotta Thells självbiografiska boksvit.

mycket självutlämnande

Cecilia Frid

2011-05-18

Väldigt fängslande, läste hela serien i ett streck, såg även intervjun med henne samt sett filmatiseringen av en av böckerna, SSom vanligt är böckerna alltid bättre.

2010-08-01

Den var bra men ibland kändes den lite "pratig".

Detta var den första bok som jag läste av Lotta Thell och den är för mig magisk. Med det menar jag en sådan där bok som fullkomligt kraschlandar i hjärtat. En bok jag aldrig kommer att glömma.

Lisa Wennerstrand

2009-08-31

Intressant men väldigt deprimerande. Lever inte riktigt upp till förväntningarna. Bättre än ingenting att göra på tåget från GBG till STHLM.

Camilla H

2009-07-23

Jag läste denna innan jag läste ettan men båda är lika bra:)