Bonjour Tristesse

| 2004

Flag from fr

Jenny Cahier

2014-08-03

Språket hos en äkta klassiker - förträfflig bok som var ett rent nöje att läsa.

Niklas Lövgren

2014-03-02

Mycket vackert språk med flera fina formuleringar. Stark 4:a.

Karin Lundberg

2013-11-02

Fantastisk! Älskade den! Språket, känslan... Allt vad jag gillar i en bok finns hittas här.

2013-11-01

Väldigt intressant och lättläst historia!

Lotta Berling

2011-07-22

Ett utsökt litet drama. Otroligt att boken är skriven av en 19-åring. Med säker hand och förtjusande språk berättar författaren denna historia om svartsjuka och ungdomlig nyckfullhet. En imponerande liten (till omfånget) tragedi.

Emma Fägerlind

2011-07-20

Mycket, mycket bra. Ett språk och ett sätt att skriva som jag verkligen gillar, men grabbade inte tag i mig tillräckligt mycket för att förtjäna en femma. Rekommenderar den varmt, hursomhelst.

Sofie Petersson

2011-05-14

En ung kvinna och hennes fader åker på semester till den franska rivieran. Fadern är en obotlig kvinnokarl och spenderar tiden med sin unga älskarinna och dagarna flyter obehindrat förbi. Cecile älskar friheten och har inga problem med faderns kvinnor tills en dag då en gammal väninna till hennes mor anländer. Den loja livsstilen hotas och Cecile klurar ut en plan för att allt ska återgå till det normala. Ett välskrivet verk av den då 19-åriga Francoise Sagan, men historien lämnar mig oberörd.

FranZone c”,)

2011-05-04

Nicht so trist aber wunderbar!

Maria Nordström

2011-03-20

Väldigt mycket ungdomsroman men det gillar jag. Boken känns modern för sin tid.

Samuel Karlsson

2010-04-20

Det är en sällsynt välskriven berättelse med litterär finess om ett drama där mannen, den bohemiske charmören, står i centrum för tonårsdotterns ansträngningar att hålla en oönskad dam på avstånd. Dottern vill fortsätta leva det ytliga livet med fester och socialtumgänge där det mesta handlar om mannens erövringar av nya älskarinnor. Hon ser den nya kvinnan som ett hot.