Bombi Bitt och jag

Allt är möjligt för Bombi Bitt, buspojken som ingen rår på, och stinsens strängt hållne Eli blir hans beundrande kamrat. Tillsammans upplever de en rad rafflande och muntra äventyr bland krumelurer som Jöns Pumpare, målaren Vricklund, sockerhoran Franskan och hästskojaren Nils Gallilé. Höjdpunkten är besöket på Kiviks marknad, som bjuder på sensationer av sällan skådat slag. Bombi Bitt och jag är Piratens debutbok, en självbiografisk roman som blivit en älskad klassiker. Hans Alfredson läser.

Mattias Renström

2013-05-12

Klassiker hit och klassiker dit, jag vet inte om den håller. En svag trea för en händelsefattig historia som inte skapar så mycket känslor alls hos läsaren, men som är trivsam och har en behaglig ton och tidsanda.

Peter F

2011-07-18

En av de första böcker jag läste. Inte av fri vilja, utan som en uppgift i skolan.

C L

2011-05-23

Vilka rackare! Bombi Bitt och jag är en fantastisk skildring av små pojkars busiga och livliga fantasi. De hamnar i alla möjliga situationer där Nilsson Piraten lyckas fånga pojkarnas lurighet! Underhållande, smått annorlunda ? och en reseskildring tillbaka i det lantliga Sverige.

Alf Ödlund

2010-04-21

2010-03-09

Härlig bok OCH bra tv-serie (1968). Jag var SÅ förälskad i Stellan Skarsgård, som spelade Bombi Bitt i tv-serien :)

Thomas Rosswall

2010-01-15

Vilka skrönor! Som Magnus Öhrn säger i sitt Efterord: "Lycklig den som för första gången får denna bok under naglarna". Magnus har bu rekommenderat att jag läser "Historier från Färs". Varken Ad Libris eller Bokus vill bekräfta min beställning. Så går det när man bor i Frankrike och vill ha leverans i Stockholm.

Charlotte Karlsson

2010-01-10

Ljuvlig skröna. Hans Alfredsson läser så bra!

Härliga skrönor! Min farmors bror kunde berätta, han.

richard damberg

2009-07-01

På baksidan står " lyckliga du som ännu inte har läst Bombi Bitt!" Så är det verkligen!!! Vilken rövarhistoria!!! Jag läser den varje sommar!