Bokhandeln på Riverside Drive

Skybäck, Frida

Charlotte är för ung för att vara änka, för ung för att förlora den hon älskar. I sitt vilsna tillstånd tar hon en paus från sitt framgångsrika företag och söker ro på den skånska landsbygden. Men så får hon får ett oväntat besked, hon har ärvt ett hus i London av en moster hon knappt visste att hon hade. Och huset inrymmer en bokhandel. Inställd på att sälja huset flyger Charlotte till England, där den konkursfärdiga Riverside Bookshop och den excentriska personalen verkar bortom all räddning. Men trots att Charlotte inte vet något om hur man driver en bokhandel växer snart en gemenskap med den motsträviga personalen fram. Samtidigt som Charlotte kämpar för att rädda bokhandeln inser hon att det är något som inte riktigt stämmer. Varför har Charlotte aldrig fått träffa sin moster och vad är det för mörk hemlighet som döljer sig i huset? Bokhandeln på Riverside Drive är en varm,...

En klassisk feelgood-bok. Härlig att läsa men lämnar inte så mycket avtryck. Semesterbok.

En fantastisk läsupplevelse!

Väldigt mysig bok. Gillade den absolut, men tyckte att den ändå var lite slätstruken. Okej, slätstruken är kanske inte är en rättvis beskrivning av boken, men inte heller ordet tråkig känns rättvis eftersom jag faktiskt tyckte om boken. Men jag saknade något, kanske lite mer passion och dejter mellan William och Charlotte. Men det är väl i och för sig det enda jag saknar i boken. Annars så gillar jag verkligen karaktärerna som känns så väl beskrivna att man skulle tro att författaren har beskrivit sina närmsta vänner. Gillar även den storartade räddningen av bokhandeln av Harry-mamma, wow liksom, vilken lycka. Tycker dock att den sekundära handlingen av boken är lite trist, mest för att Kristinas livssituation är trist. Gillar absolut "nutids-storyn" bäst. Boken får egentligen en stark 3:a, alternativt en svag 4:a av mig.

Underbar bok att fått läsa!Bokhandeln,människorna.Mycket bra skriven.Kommer sakna den efter den är slut.Tack för att jag fann din bok Frida!En pärla i bokhyllan.

Härlig, gripande och vacker!

" Bokhandeln.." innehåller allt som en bra Feelgood ska ha och det där extra att den utspelar sig i böckernas värld! Jag kommer snabbt in i handlingen och får växelvis följa Charlottes historia i nutid och hennes mosters & mammas historia från 80-talet. Det är en lagom portionerad växling, som gör att jag hela tiden måste fortsätta för att få veta vad som händer sedan. Det är ju ett väldigt "olyckligt" gäng som slås ihop i Bokhandeln: Änkan Charlotte, tonårsbekymmer-mamman Martinique, struliga Sam och den refuserade författaren William. Deras respektive historier vävs ihop väldigt fint!
Det här är samma upplevelse som jag hade med min första Jenny Colgan "Meet me att the cupcake cafe" de har samma stil och känsla i sig, med Londonmiljön som är magiskt beskriven och en plats där folk vill samlas på. Jag bara älskar "Meet me.." (har läst den flera gånger) och jag bara älskar Bokhandeln på Riverside Drive.

Charlotte ärver en gammal bokhandel i London efter sin moster Sara. Inställd på att sälja bokhandeln reser hon till London. Trots att Charlotte inte vet något om att driva en bokhandel växer en gemenskap fram med de motsträviga medarbetarna.
🐴
Jag har tidigare läste Fridas historiska romaner och gillat dem mycket. Denna är en bok som till skillnad mot tidigare böcker, utspelar sig i nutid. Författaren visar tydligt att hon kan skriva även sådana böcker. Bokhandeln på Riverside Drive är en mysig bok som jag fastnade i direkt. Det är riktig måbra-läsning att sjunka ner i soffan och följa med i Charlottes värld. Både att det handlar om en bokhandel och att det utspelas i London ökar mysfaktorn i boken. Det är lättsmält, romantiskt och charmigt, perfekt läsning en kulen påskdag!