Bob Dylan Chronicles

Dylan, Bob

| 2004

Bob Dylan: Chronicles: Vol. 1" is the first in a series of memoirs by "one of the most important Americans of the 20th Century" ("Life Magazine")--singer-songwriter Bob Dylan. The musical legend, who rarely gives interviews or speaks about personal matters, delivers an inside look at his life and craft in prose that is as gifted and distinct as his song writing.

Maria Olofsson

2017-12-19

När jag läser en biografi vill jag läsa mer om personens liv, människorna i det, uppväxt, osv. Här var det mestadels musiken och texterna. Ganska hoppigt i tid åxå, man hängde inte med i när det var då och nu...Blir tyvärr inte mer än två...

Konrad Sundström

2017-06-28

Seg att läsa på grund av långa stycken, svaga anekdoter och namedropping till förbannelse. Glimtar dock till vid några tillfällen och jag gillar verkligen Dylans poetiska språk.

Lars B.

2017-01-12

En femma för hardcore-fansen, men för den som bara är nyfiken på Bob Dylan blir det väl mycket namndroppning. Ibland snöar han in på detaljer ungefär som i Povel Ramels "Karl Nilsson", galet men rätt kul ändå. Rekommenderar att läsa boken med Spotify nära till hands, för mig ledde det till upptäckter av artister jag inte visste att jag gillade. Dylan skriver prosa bättre än jag trodde. Mycket läsvärt!

anna se

2012-08-10

det mest pretentiösa jag någonsin läst!!

Intressant och ?kultig? bok. Lite jobbig att läsa dock. Långa kapitel (ca 20 sidor) och rörigt med alla namn och platser, åtminstone för mig som inte är ett hängivet fan. Men jag ser fram emot att läsa de andra två delarna, så helt avskräckt blev jag inte.

Magnus Bergström

2009-07-13

Tänder till ibland, men kändes den mesta tiden som lyxig namedropping. Till och med filmen "I'm Not There" sa mig mer om Dylans artistiska ådra, även om den inte är en rak biografi som denna. Boken var så sett, åtminstone för mig, mest ett dugligt komplement.

Victoria G

2009-06-12

Usch... Var den här boken bra egentligen? Jag tycker mest att Dylans självbiografi andas bitterhet och självbelåtenhet, vkilket han låter gå ut över fansen. Fansen har egentligen aldrig förstått vad han och hans verk har betytt. Nä, stämmer detta? Jag måste läsa om...