Blue Heaven

Box, C. J.

| 2010

Omöjlig-att-lägga-ifrån-sig-thriller "Om tolvåriga Annie Taylor inte hade bestämt sig för att gå och fiska med sin lillebror William den där speciella fredagseftermiddagen i april ... skulle hon aldrig ha blivit vittne till avrättningen eller sett bödlarna i ögonen. Men hon hade grälat med sin mamma." De två barnen har begett sig av hemifrån, fått lift med postbilen några kilometer och vandrat i närmare två timmar för att hitta bra fiskevatten. De befinner sig långt in i skogen i norra Idaho när de plötsligt får se hur en man brutalt skjuts till döds av tre män. Chocken förbyts i panik när de inser att en av männen har upptäckt dem och och börjar skjuta i deras riktning ... Hemma väntar barnens förtvivlade mamma förgäves på att de ska återvända. Snart är hela samhället involverat i jakten på de försvunna barnen. Det enda problemet är att mördarna är pensionerade poliser...

Tomas Karlsson

2015-10-01

Spännande historia, lätt att ta till sig och
underhållande för stunden.

John C

2015-08-11

Syskonen Annie och William blir vittne till ett mord i en skog i närheten av där de bor. När de försöker få de vuxna att begripa vad de har sett visar det sig att mordet är en del av ett större spel i en korrumperad del av polisen. Spännande och intressant historia!

Tommy Forsman

2012-08-01

Helt ok thriller men hade väntat mig mycket mer

Kickie Boman

2012-07-23

Mycket spännande från början till slut! Sträckläste denna.

Mycket, mycket bra ungdomsdeckare. Jag gillade det jag läste =)

Louise A

2012-06-18

Korrupta poliser och barn som blir vittne till mord. Många turer och spänning rakt igenom.

Åse Bandling

2012-03-25

Mycket bra, sträckläste. Bra språk och personbeskrivningar.

Gunilla Jönsson

2011-10-13

Väldigt spännande och bra.

Camilla Eriksson

2010-10-06

Handlar om två barn som blir vittne till ett mord i skogen. Läsvärd

Elisabeth Karlberg

2010-08-17

Wow - riktigt spännande. Nästan för spännande för mig. Gillar inte riktigt att läsa om korrupta samhällen.

Anne-Lie Månsson

2009-06-12

Vann årets Edgar Award. Mycket bra, sträckläste den. Bra miljö- och personbeskrivning och skriven med hjärta. Rekommenderas för er som inte bara söker ett rafflande mord.