Blod och Död

Ganman, Jens

| 2005

Rent hypotetiskt:    Vad skulle hända om man placerade USA:s tio farligaste seriemördare på en öde söderhavsö och delade ut obegränsat med vapen och droger? Och bara gav dem läsk och godis att leva på? Och dränkte dem i öronbedövande popmusik dygnet runt? Och blodiga skräckfilmer från gigantiska teveskärmar?   Nu kan ni sluta undra, för i och med den nya dokusåpan Blod och Död kommer världen att få svaret. Även om det inte är det svar produktionsbolaget ? med den excentriske och ständigt helikopterburne mr Love i spetsen ? bespetsat sig på.   För vad är det som säger att inte seriemördare kan hålla sams?   Inte minst när de leds av den charmerande dr Butterworth som trots sina fjorton bestialiska mord på Harvarduniversitetets institution för internationella könsstudier är fast besluten att visa världen att man kan bättra sig...

Anna Jensen

2016-04-20

Så jäkla rolig! Jag trodde att jag hade valt lite blodig action och så visade det sig att det var satir. En bok för alla som gillar humor, psykologi, politik, film, musik och seriemördare.

Annica Bark

2010-05-25

Vet inte vad jag ska tycka, en skruvad bok som egentligen inte ger mig så mycket, men jag kunde inte bara lägga den ifrån mig halvläst.

Maria Klamas

2009-05-26

Härligt absurd bokidé om en såpa av särdeles speciell sort... den är helt galen och egentligen vet jag inte vad som lockar mig men jag gillar det oväntade upplägget av boken, dramaturgin... sedan tror jag kärleken till Ganman hänger i sedan mess.... och varför hittar jag inte den boken här???