Blixtsken

Koontz, Dean

| 1989

Laura Shane skulle inte ha fötts levande. Hon skulle aldrig ha sett världens ljus den märkliga kvällen i januari 1955. Om det inte hade varit för åskvädret och den mystiska person som dök upp samtidigt, ur blixtskenet. Den person som såg till att den berusade läkaren som skulle förlösa Lauras mor aldrig hann fram till sjukhuset. Under åren skulle Laura drabbas av tragiska öden. Men varje gång det var fara för hennes liv dök den högst mänskliga ängeln upp igen och skyddade henne. Till den dagen hon fyllde trettio år. Då skulle Laura också få en förklaring på vem som varit hennes vän och beskyddare i trettio år. Var det en ängel, eller självaste djävulen i förklädnad? Var kom han ifrån? Och vad ville han henne? Egentligen?

Neha Grundström

2018-03-14

Min Favoritbok med Dean Koontz.
Jag gillar boken för den håller bra tempo, har bra längd och bra mysik.
Innehållet har många element jag tycker om. Mystiken kring hennes skyddsängel, hennes relationer och de saker hon möter under hennes uppväxt.

Anna Collin

2013-10-03

Mitt första möte med både Koontz och genren, och jag gillade verkligen den här boken. En fascinerande berättelse som höll mig trollbunden till sista sidan.

Teresia Kjellgren

2013-09-14

Lagom läskig och spännande. Läste den här när jag var yngre och då gillade jag den i alla fall.

Magnus Carling

2013-02-25

Helt klart en av hans bästa böcker!

Bengt Månsson

2010-02-21

En av hans bästa! Inte så mycket skräck, däremot science fiction och kontrafaktisk historieskrivning.

A Bookaholic Swede

2009-08-06

Den bästa bok Koontz har skrivit!

A Bookaholic Swede

2009-04-22

Blixtsken är min absoluta favoritbok av Koontz. Jag läste den redan som liten, dvs runt 11-12 år ålder och jag har läst den ett antal gånger sedan dess och fortfarande är boken lika bra som första gången jag läste den. Om man inte har läst någon bok av Koontz tidigare rekommenderar jag starkt att man börjar med denna och om man ännu inte har läst denna bok fastän man läst en massa Koontz så tycker jag det är på tiden att man tar och läser Blixtsken!