Blind som Oden

Cocks, Robin

Blind som Oden är en självbiografi om hur det är att växa upp med en synnedsättning. Robin Cocks förlorade synen på sitt vänstra öga som barn och blev därmed halvblind. Med målande beskrivningar får vi här ta del av berättelsen om de svårigheter Robin mött både fysiskt och socialt, men också hur han lärde sig överkomma dessa hinder och forma sitt eget liv. Boken riktar sig till dig som vill veta mer om synnedsättningar och vad det kan innebära, men även till dig som vill ta del av en berörande historia om att vägra vara ett offer och aldrig ge upp sina drömmar.

Christian Olsson

2021-08-25

Den här boken berörde mig väldigt djupt! En välskriven och känslosam berättelse om hur en synnedsättning kan påverka ens liv. En extremt viktig bok som alla bör läsa för att få en inblick i hur det kan vara att ha en nedsättning i någonting eller att något inte fungerar som "normalt".
Jag kan inte beskriva hur viktig den här boken är. Läs eller lyssna (väldigt bra inläst av författaren själv) på den för att förstå själv!

robin blom

2020-09-13

Riktigt fin skriven bok som rekommenderas starkt!

Mikaela Åberg

2020-09-13

Känslosamt skriven bok som sätter sina spår! Riktigt läsvärd!

Jakob Smedlof

2020-09-11

Aldrig tänkt på att allt blir så förändrat av en synnedsättning! Otroligt lättläst och stark bok! Rekommenderas

Simon Fagerlund

2020-09-11

En väldigt fin och ögonöppnande självbiografi. Lättläst och välskriven och berör verkligen. Rekommenderas!