Blind lydnad

Lavender, Will

| 2008

Inget r vad det synes vara... Blind lydnad r en psykologisk thriller om att inte veta vad som r sant och vad som r phittat. Om hur grnser suddas ut med hjlp av manipulation. Om en katt-och-rtta-lek med mnniskans psyke. Nr studenterna p Winchester University ska brja sin nya kurs fr de inte en lista p vilka bcker de ska lsa eller ngot annat de r vana vid. De fr ett uppdrag. De ska hitta en saknad flicka vid namn Polly med hjlp av ledtrdar som professor Williams delar ut. Har inte studenterna lyckats hitta henne efter sex veckor kommer hon att bli mrdad. Till att brja med r alla studenter frvntansfulla och tycker att uppgiften r annorlunda och lockande. Men snart brjar mysteriet Polly att ta ver tre av studenternas liv. De tre kopplas samman med varandra och med Pollys frsvinnande. Grnserna fr vad som r verkligt och vad som hr till deras kurs suddas ut. r...

2015-10-24

Psykologisk thriller... Inget r vad det synes vara... tv saker som jag verkligen gr igng p och det var frmodligen det som lockade mig nr jag kpte den p bokrean 2013. I r satte jag den p boktolvan s den skert skulle bli lst. Ls mer p http://bokslut.blogspot.se/2015/10/blind-lydnad-av-will-lavender.html

E H

2014-10-16

Psykologiskt nervigt frn brjan till slut! Vem kan man lita p?! Vilken bokdebut av denna frfattare!

PL *

2013-06-30

Brjade bra och hade all potential till att bli en riktigt bra historia med spnning och tvra vndningar. Tyvrr hll det inte hela vgen, och sista delen av boken var mest en transportstrcka. Dligt sprk och dligt betyg.

Therese Simar

2012-01-21

Vilken spnnande bok, kunde inte sluta lsa, en riktig thriller gta, fick anvnda huvudet riktigt intensivt! Ls den!!

Gunbritt Stillman

2011-05-08

Fngslande, kuslig och bitvis riktigt otck.

2011-01-05

Den hr boken hll mej fast hela vgen. Den har allt som fr mej gr den vrd en femma, en ofrutsgbar handling, intressanta personer, snyggt sprk... Tycker om nr min gissning inte ens r i nrheten av slutet.

janne lindh

2010-11-30

Hrt skruvad och inte speciellt trovrdig psykologisk thriller. Men vlskriven och bitvis spnnande.

2010-08-01

Konstig! Men jag var tvungen att lsa ut den fr att f veta hur den slutar.

Gunilla N

2010-04-21

Knde redan frn brjan att den inte riktigt tilltalade mig, men eftersom en av mina favoritfrfattare skrivit om den i positiva ordalag s var jag ju tvungen att ta mig igenom den. Zzzzz! Taffligt skriven, emellant med ett rent urdligt sprk och utfyllande upprepningar. Nej fy. Slutet var s ologiskt och verdrivet s jag r riktigt missnjd.

Pia Eriksson

2010-03-08

Hum, hller en fast p ngot stt men nd rtt sjuk...

Lena Larsson

2010-02-03

Helt ok och den lite mystiska prologen i brjan hjde frvntningarna redan innan man lst ett par sidor men slutet var lite av ett antiklimax. Lite trkiga personligheter mste jag hlla med om men storyn r bra.

FranZone c,)

2010-01-26

Fngslande "aka-p*rr" men lite sjl-lsa personligheter...

Nenne N

2009-10-14

Jag blev helt fast i den hr boken!! Lste hela under sndagen. Kunde bara inte slppa den... Den fngslade mig p ett stt som jag inte kan frklara men jag ville bara veta vad som var sant och hur allt hngde ihop! Och den kunde ha slutat p flera stt s slutet var absolut inte frutsebart!