Blind gudinna

Holt, Anne

| 2016

Först hittas en mördad knarklangare i en park i Oslo. Några dagar senare drabbas en advokat av samma öde, och kriminalinspektör Hanne Wilhelmsen börjar ana att det finns ett samband. Jakten på mördaren leder henne till en hittills okänd narkotikaliga ? med förgreningar ända upp på regeringsnivå.Blind gudinna är den första kriminalromanen om Hanne Wilhelmsen.Anne Holt är en av Skandinaviens mest kända och säljande kriminalförfattare. Sedan debuten 1993 med Blind gudinna har hon sålt över 2 miljoner böcker bara i Sverige. Hon har mottagit en lång rad priser både i hemlandet Norge och utomlands.

Ulla Englund

2022-06-14

Linda

2020-03-11

2017-01-16

En bra "vardagsdeckare", höjer sig inte så mycket över mängden. Men jag har tänkt läsa mig igenom Anne Holts serie om Hanne Wilhelmsen och det här verkar vara en pålitlig start.

2016-09-16

Ännu en polisserie påbörjad. En norsk sådan. En helt okej deckardebut och lovar iaf mer för framtiden. Eller fortsättningen då, serien i sig är ju gammal.

2015-05-06

Jag kan hålla med om att boken var lite smårörig bitvis, samt att det var en hel del karaktärer att hålla reda på. Men bortser man från det så tyckte jag att boken var både spännande och välskriven! Stark 4:a!

Marita Ryen

2013-09-22

Betyg 3-,
Första boken om kriminalinspektör Hanne Wilhelmsén. Boken känns lite långdragen och det märks att det är Anne Holts första bok. Kul att läst den ändå.

Anne Holts första roman om vad-hon-nu-hette och han vad-han-nu-hette. Den var bra och medryckande - jag läste ut den snabbt. Samtidigt lämnade den inga kvarvarande intryck. Jag var tvungen att läsa om baksidan på boken för att minnas innehållet. Det är ovanligt (även för deckare) och jag misstänker att det beror på att den inte var så speciell. Men jag kommer ändå läsa fler av Holts böcker i framtiden!

Sofia Åkerberg

2009-11-29

Spåket är förvisso på plats men inte plotten, alldeles för splittrat och för många karaktärer. Kanske inte så konstigt dock om man betänker att detta var Holts första bok -- alla kan ju inte vara perfekta från början. Lite kul är det ändå att Hanne Wilhelmsen är i princip oigenkännlig jämfört med senare böcker där hon själv är huvudpersonen.