Blndverk

Erikson, Thomas

| 2011

Blndverk r en hrdkokt, elegant spnningsroman med nerverna p utsidan. Sorlet frn femhundra deltagare fyller den stora konferenslokalen dr Alex King snart ska inleda sitt fredrag. Ngonstans hgt uppe under taket stlls ett kikarsikte in och nedrkningen brjar. Inom loppet av en vecka skjuts tv affrsmn till dds i Stockholm. Bda tv utstts fr utpressning innan de kallblodigt och offentligt avrttas, av en mrdare som inte gr ngra misstag. Beteendevetaren Alex King kallas in som vittne, men blir snart inblandad i utredningen. Tillsammans med kriminalkommissarie Gabriel Hellmark och inspektr Nina Mander frsker han lgga pussel av de f ledtrdar mrdaren har lmnat efter sig. Allt pekar p att de har att gra med en helt ny aktr i den undre vrlden. Samtidigt sliter Gabriels bror, journalisten Fredric Hellmark, med ett uppdrag som alltmer glider honom ur hnderna....

Pelle sterlund

2016-04-07

En spnnande bok! Jag brukar inte fastna s ltt fr deckare men den hr r bra. Med en annorlunda hjlte i Alex King. Han finns p riktigt ocks men d heter han Lars Sjdin.

2015-12-31

Nja, det r ngot som inte faller mig helt p lppen. Ngot mekaniskt ver sprk och handling. Fyndigt r det om n lite rrigt ibland och lite antiklimax mot slutet. Men det mste vl nd bli en svag trea.

Anna Johansson

2015-01-20

Helt klart godknd spnningsroman som har stor potential. Upplgget av boken passar inte mig som handen i handsken, fr mycket hopp i tid och rum utan att man vet var man befinner sig eller vem det r som talar. Dock r handlingen och psykologin, som Alex anvnder sig av, riktigt intressant. Kommer fortstta lyssna p Eriksons bcker om Alex King.

Jan Banan

2014-10-26

Lite vl prktig hjlte, men nd en annorlunda sdan som man skert kan vnja sig vid. Frfattaren gr sitt bsta fr att bygga upp bakgrunden p sina huvudkaraktrer fr att f berttelsen s lttfrstdd och tydlig som mjligt, men vad hjlper det nr allt i slutndan nd faller p trovrdigheten. Svag 3:a

Mats Karlsson

2014-10-12

Spnnande och bra bok. Jonas Malmsj lser boken, och han r en av de bsta upplsarna.

Marita Ryen

2014-08-26

Betyg 4+. Spnnande deckare och mycket bra som ljudbok. Ser fram emot nsta bok om Alex King.

2013-10-05

Den hr boken har sttt lnge i hyllan och samlat damm och det r inte fr att jag trott att den var dlig. Tvrtom. Varenda mnniska har ju hjt den till skyarna och det r alltid lite vanskligt att ge sig p en sdan bok. Tyvrr r det ju vldigt sllan som frvntningarna infrias. Det gr de hr. Ls mer p http://bokslut.blogspot.se/2013/10/blandverk-av-thomas-erikson.html

sonja rosin

2013-08-13

Hade inte hrt talas om Thomas Eriksson men nu har jag lyssnat p ljudboken Blndverk. Upplsare Jonas Malmsj som verkligen gr boken rttvisa. Jttekul med en ny bra deckarfrfattare. Jag ska fortstta lyssna till bckerna om beteendevetaren Alex King!!!

Micha Fredriksson

2013-04-06

Enkelt uppbyggd men den fungerar. Ett guilty pleasure helt enkelt. Tl att lsas mer n en gng.

Ny deckarfrfattare och ny serie, man kan lugnt sga att det finns mnga nu.Men vad gr det, nr det r s hr bra. Spnnande och intressant

En msterlig debut och en flygande start p frfattarkarriren.
Ls recensionen p www.ljudboksbloggen.se

2011-10-19

Den hr boken var en mycket glad verraskning. Tnk att det hela tiden kommer s mnga bra debutanter inom kriminalromansgenren.

Boken var lite annorlunda, med en beteendevetare i huvudrollen. Jag tyckte mycket om karaktrerna i boken, bde huvudpersonen Alex King, och poliserna som medverkar.

Vldigt intressant med beteendevetenskapen som var invvd i storyn. Det ska jag definitivt lsa mer om p ntet.

Tydligen s kommer det en fortsttning p boken. Jag ser fram emot den, fr det fanns vissa saker som jag undrade ver i slutet av boken.

Jag kan varmt rekommendera boken till alla som gillar svenska kriminalromaner. En mycket spnnande story var det i boken, och den var absolut inte frutsgbar.

( Ls grna alla mina bokrecensioner i min blogg, Bims Blogg - http://bimsblogg.wordpress.com/category/bokrecensioner/ )

Ann Simonsson

2011-09-05

Kunde har blivit bra! stundtals trkiga avsnitt. Kan inte rekommendera .