Blandfärs

Lind, Kalle

| 2012

Hur har Frank Lindström kunnat komma till sitt jobb på foodserviceföretaget varje dag under tjugotvå års tid, när han samtidigt arbetat heltid på gatukontoret? Vem är det egentligen som river upp stadens vägbulor om nätterna och hur kan en överkörd gotlandshöna sätta stopp för det största journalistiska scoopet i mannaminne? Det här är bara några av alla de frågor som väcks när den koffeinstinne Icahandlaren Stellan Kask upptäcker att det är något märkligt med blandfärsen i hans butik. "Blandfärs" är en vansinnesfärd i högsta hastighet genom en modern storstad som rymmer allt från misslyckade improvisationsskådespelare, kriminella restaurangägare som diggar sextiotalspop och koleriska livsmedelshandlare till ordenssällskap för äldre män i kåpa, nitiska radioreportrar och överbeskyddande hönsfarmare. De bägge författarna, Kalle Lind och Kringlan Svensson, är också yrkesverksamma som komiker...

Risk för skrattkramp! Att driva med fördomar kan vara en konst - här gör författarna det med besked. Har du ett öppet sinne, läs och få mängder av information om landets tredje stad på köpet!

Ida

2013-07-11

Det går fort fram i denna berättelse. Det är skruvat och bitvis långsökt men med väldigt mycket humor. Karaktärerna är inte helt realistiska men det är lite det som är grejen med hela boken! Gillar slutet!!

Tim Glas

2012-10-13

extremt rolig och extremt spännande. helt klart unik och väldigt sjuk. rekommenderas verkligen! en läsupplevelse av rang och mycket skratt!

Gabriel Andersson

2012-10-11

Den här boken har förstört många kvällars försök till att somna i tid! För det va mig en jädra bok till att va svår att lägga ifrån mig! Helt klart en ny favorit i min bokhylla! Och jag hoppas så att duon redan nu skriver på sin nästa bok.
När jag nu i skrivande stund precis läst klart sista sidan, så känner jag en klump i kroppen av avensjuka över dom lyckliga som i detta nu öppnar boken för första gången och läser den första meningen "-Mannen som snart ska dö lämnar huset med rak rygg och spänst i stegen."
Lyckos er