Blackmoore

Kate Worthington känner sig själv och vet att hon aldrig kommer att gifta sig. Hon är rastlös och drömmer om att resa till Indien, mest för att komma ifrån sin trångsynta familj. Men det här är England på 1820-talet och det är inte lätt för en kvinna att resa ensam runt jorden. Kates mamma bestämmer att hon ska få resa om hon först får tre män att fria till henne. Kate åker till Blackmoore med ambitionen att snabbt förvrida huvudet på tre män och tacka nej till deras frierier. Men i Blackmoores vackra omgivningar blir inget som Kate har tänkt sig. Kanske är den man hon bestämt sig för att avvisa i själva verket den som skulle kunna göra henne fri? »Suggestiv och uppslukande romance.« Publisher s Weekly"En underbar Regency-roman. Betyg: 5 av 5." AustenproseJULIANNE DONALDSON är en amerikansk författare som fått en stor skara trogna läsare med sina hittills tre romanceböcker....

Idas Recensioner

2020-07-13

Jag gillade verkligen Julianne Donaldsons Edenbrooke, men denna var ännu bättre. Blackmoore innehåller mer djup i både karaktärer och handling, och dessutom ett mörker som fängslade mig direkt. Kate är en äventyrlig, genuin karaktär som jag redan från första sidan började tycka om. Miljön i boken är en fin gestaltning av Kate som karaktär: mörkt, hemlighetsfullt och fyllt av hemligheter.

Även i denna boken kunde jag drömma mig bort till 1800-talets England, och jag får aldrig nog av att läsa böcker som utspelar sig då. Jag älskar hela känslan som boken har, det blir på något sätt mer och mer fängslande ju mer man läser. Dessutom innehåller Blackmoore små detaljer som binder ihop boken och skapar en genomtänkt och välgjort handling. Jag kan inte göra annat än rekommendera denna. Varmt tips!

Sevgi Akalin

2019-05-15

en absolut favorit!

Nerdy Books

2019-03-16

Jag var rädd för att detta skulle vara en ostig kärleksdrypande bok om kvinnor som suktade efter män, pratade tyger, mode och frisyrer men icke då! Den var mer fokuserad på frihet, vänskap och att göra det man känner är rätt. Tyckte väldigt mycket om boken och vill läsa mer av författaren!

Agnes

2019-03-08

Bra bok om vänskap, romantik och att hitta sig själv och vad man själv vill i livet. Underbart att den utspelar sig på 1800 talet. Gillade miljö beskrivningarna.

Mysläsning om vänskap, kärlek och kampen för frihet när det känns som om man sitter fast i en bur och aldrig kan komma loss.