Black Ice

Fitzpatrick, Becca

| 2015

Ibland lägger man inte märke till faran förrän det är för sent ...Sjuttonåriga Britt Pfeiffer har hårdtränat inför en vandring i Klippiga bergen tillsammans med en tjejkompis. Men hon är helt oförberedd på att hennes ex plötsligt vill möta upp dem. Innan Britt hinner reda ut sina känslor, tvingar en snöstorm tjejerna att söka skydd i en ensligt belägen stuga. Där gömmer sig två snygga killar som visar sig vara på flykt undan polisen och det dröjer inte länge förrän semestern förvandlas till ett gisslandrama. Fast den ene kidnapparen Mason har en enorm dragningskraft och Britt blir förvirrad. Är han verkligen hennes fiende? I utbyte mot sitt liv går Britt med på att leda kidnapparna nerför bergssluttningen. Under den livsfarliga vandringen lägger hon märke till en rad isande tecken på att en seriemördare går lös bland bergen. En upptäckt som kan leda till att hon själv blir mördarens nästa...

Maja Arnander

2020-08-05

Helt ok, bra men inte så mycket mer, ganska klyschig

Renata Cohen

2020-01-25

En av de bästa böckerna jag läst. En välskriven och spännande, men ändå mysig bok som man gärna kan läsa om och om igen.

Sanna

2015-12-23

Storyn var riktigt bra och miljön där allt utspelar sig! Ganska otippat med en mordhistoria på snötäckta berg. Kände inte speciellt mycket likhet med Fallen ängel triologin men bokdesignen var den samma. Bra blandat med tillbakablickar och de var intressanta. allt flöt ihop bra och hon skrev så man inte riktigt visste vem man skulle lita på. Det var ungefär i mitten av boken några sidor då jag tappade intresset och skummade vilket kändes dåligt eftersom den var så kort.

Pernilla Eriksson

2015-10-13

Kanske hade jag för höga förväntningar efter Hush, hush men det här var inte särskilt bra.
Uppenbarligen kan hon skriva men det var alldeles för lätt att kunna förutse hur allt låg till och vad som skulle hända. Det kanske bara är det att jag blivit för gammal för den här typen av bok?

Denna bok var helt okej spännande och bra

Rebecka Angelin

2015-07-16

Helt ok. Fick inte riktigt samma pirr i denna som i Fallen ängel. Men helt ok bok. Läste slut den på 1 dag

Therese Östman

2015-06-29

Spännande, men inte lika bra som hennes tidigare böcker. Var lite segt när de bara vandra, helt okej annars. Betyg: 3