Bitten

Armstrong, Kelley

| 2001

Kelley Armstrong's debut novel--which does "much the same for werewolves as Anne Rice did for vampires" ("Rocky Mountain News")--is now available in mass market paperback. Thirty-year-old Elena Michaels comes to terms with her feral appetites as the world's only living female werewolf.

Angelika N.

2017-06-27

Vi alla läste den på båtsemestern. Jag gillade den då, men nu 5 år senare är jag inte sugen på att läsa om den.

Izabela Horn

2013-04-25

Biten är en läsvärda bok även om språket inte gör den till något mästerverk. Den är spännande och man dras fort in i handlingen, jag kommer självkkart läsa fortsättningen Märkt .

Sussie S

2012-11-22

Jag hade inga förväntningar alls men blev så totalt förälskad i storyn! Kommer definitivt att läsa mer av denna författare och har redan beställt förljande bok. Synd att den här bokserien verkar vara baserad på olika karaktärer i nästan varje bok, för jag har ju börjat tycka om just dessa och vill läsa mer om dem...

Edith Lata

2012-09-21

Asså ja, den är ju inte enastående men helt okej för sin genre. Bruden är grym, har stake och är ingen Bella-fjolla. Sexscenerna (det finns en del, woop woop) är ganska mysiga också. Helt klart värda att nämna i sammanhanget, haha.

Anna Å

2012-01-20

Fantastisk bok

Nina Ljung

2011-09-29

Helt klart läsvärd! Tyckte att den kändes rätt torr i början, men när man väl dök in i den och svalde allt med hull och hår så satt man fast!

Elisabeth E

2011-08-11

Helt okej. Inte lika bra som jag trodde att den skulle vara men det kanske berodde på at jag hade skyhöga förväntningar.

Karin Söder

2011-07-25

Jag är säkert orättvis som bara ger denna bok en stjärna. Då får jag väl vara det då! Jag väntade mig mycket för själva storyn är precis 'my cup of tea', men icke... den är naiv, illa skriven (delvis kanske översättarens fel) men framför allt blir jag fruktansvärt irriterad på hur den kvinnliga huvudpersonen hela tiden är allas favorit när hon beter sig omoget, illa, fel, idiotiskt och ologiskt. Hon ska visst föreställa vara nyss fyllda 30?!?!? Hon omges bara av män som nästan dyrkar marken hon går på och som alltid tar hand om henne och rensare upp i hennes väg. Männen är, även om de beskrivs som oförsiktiga och oansvariga, alltid de som tänker rätt, gör rätt och tydligen aldrig utför ett misstag. De tänker efter före vilket huvudpersonen konstant inte gör.
Det hela blir i mitt tycke sexistiskt och nedvärderande för kvinnor i allmänhet. Usch, säger jag bara.
Tyvärr har jag del två, Märkt, hemma från biblioteket och jag tänker faktiskt läsa den, mest för att jag inser att det kan bara inte bli sämre än den här!

Iris Eriksson

2011-06-24

Jätte bra! Jag är totalt inne i övernaturligfasen! Jag älskar varulvar, vampyrer och älvor! Denna var jätte bra för det var liksom inte bara kärleksproblem och så vidare, den var spännande också! great!

Jag bara älskar denna bok

2010-12-15

S-k-r-ä-p!!!!!

Natasha Illyés

2010-07-26

Ok. Varulvar, mord, sex, och flock. Standardverk

Pernilla Johansson

2009-09-06

Denna bok är inte alls den genren jag brukar läsa. Jag läste baksidan av boken och tyckte den lät så spännande...
När man väl öppnade den och fattade att det handlade om varulvar så tappade boken mitt intresse.
Om det hade stått på baksidan av boken att det var varulvar i handlingen så hade jag aldrig köpt den.