Billy Summers

King, Stephen

| 2021

Billy Summers r en yrkesmrdare med hjrta ? och den bsta i branschen. Nu vill han lmna sitt tidigare liv, det r bara ett sista jobb kvar. Billy r en av vrldens bsta krypskyttar, han r Irakveteran och en riktig Houdini som frsvinner sprlst nr jobbet r gjort. S vad skulle kunna g fel? Tja, allt. En historia om krlek och hmnd, och en tvivelaktig hjltes frsk till frsoning.

2023-01-23

Jag tror inte att jag har lst ngot annat som r precis som den hr boken, ven om det pminner lite om en del Koontzberttelser. Men jag gillar berttelsen som tar plats inom berttelsen. Vldigt spnnande. Plus fr slutet.

Kerstin Kolm

2022-06-04

En spnningsroman med trffskra personportrtt frammejslade p ett skickligt stt.

Ingen typisk S King med skrck och fantasy utan en roman med fokus p relationer, moraliska stllningstaganden blandat med vld, mord och liv lngt utanfr lagen. Om onda mn. Goda grningar. Och att skriva den berttelse man sjlv vill.

2021-12-05

Betyg: 5 av 5 - 📚 - Alla som knner mig det allra lilla minsta, vet ju att Stephen King r min absoluta favoritfrfattare, och har varit det i ver fyrtio r nu. ver sjuttio bcker har jag av honom i min bokhylla, hela hans utgivning p svenska.
Jag lskar ju hans stt att skriva. Och ven om sjlva historierna i hans bcker sklart ocks r vldigt viktiga, s r det nd mest allt runtomkring som jag tycker bst om. Personskildringar, miljskildringar, samhllskritik, och hans vrnande om barn, dom svaga i samhllet, och den lilla mnniskan, det r den strsta behllningen av hans bcker, tycker jag.
Och oavsett om hans bcker r verkliga eller vernaturliga, s tycker jag att dom r lika bra. Den hr boken tillhr dom bckerna som inte r vernaturliga, utan den hr r mer t deckarhllet. Hrligt tjock var den ocks, cirka sexhundra sidor. Och precis lika bra som alla hans tidigare bcker var den. Tycker det r s fantastiskt att han kan frnya sig fr varje bok, och att han aldrig upprepar sig. Boken r vlskriven, spnnande, otck, gripande, och mycket, mycket bra.
Rekommenderar varmt boken, precis som alla hans tidigare bcker, och hoppas p att den 74-rige frfattaren fr leva lnge och skriva mnga fler bcker.

🌹Detta m vara en Tegelsten men N detta r inte en av
Kings Bsta Msterverk.
Jag tycker att den r helt okej & lsvrd fast inget mer n s
Jag ger den 💜💜💜 av 5st🌹