Bilder av henne

Slaughter, Karin

Mamma. Hjälte. Lögnare. Mördare. Tänk om den du känner bäst visar sig vara en främling? Andrea vet allt om sin mamma Laura: Hon vet att hon har bott hela sitt liv i den lilla kuststaden Belle Isle, där alla känner alla. Hon vet att hennes mamma inte har några som helst hemligheter. För vi känner ju alla våra mödrar utan och innan. Eller ?? Men en dag, under en vanlig shoppingtur i gallerian, tar bådas liv en våldsam vändning. En ung man attackerar utan förvarning flera människor och Laura är den som oskadliggör honom ? på ett oroväckande kallblodigt sätt. Med ens riktas polisens misstankar från mannen mot Laura. Har Andreas mamma gjort sig skyldig till mord? Vem är hon egentligen? Andrea tvingas ge sig av på jakt efter svar. Ett sökande som för henne över hela USA och trettio år tillbaka i tiden, till en tid när Laura hade ett annat namn och levde ett helt annat liv.

2020-02-23

Karin Slaughter är en av mina favoritförfattare. Till en början tyckte jag att den här boken var lite seg, men som tur var fortsatte jag läsa! Och jösses, så bra den blev!! Läs den!

2018-12-31

En thriller när den är som allra bäst. Så komplicerad och ändå så enkel, drabbande. Det är svårt att lägga denna deckare ifrån sig, man nästan hetsas framåt för att få veta. Den dubbla tidsskildringen är fascinerande och karaktärerna både charmiga och motbjudande. Slaughter lyckas få med de flesta mänskliga känslor och särdrag, ofta motstridande i samma person. Läs den!

2018-12-04

Jag har läst alla böcker som blivit översatta till svenska av Karin Slaughter. Jag är väldigt förtjust i hennes böcker som alltid har oväntade vändningar och högt tempo. Bilder av henne är inget undantag. Den är full av oväntade vändningar, har ett tempo som driver läsningen framåt hela tiden och en spännande berättelse. Hur väl känner vi de som står oss närmast egentligen? Inte alls så bra får Andrea uppleva. Hennes mamma visar sig ha levt ett helt annat liv innan Andrea kom till världen. Boken växlar mellan nutid och 1986 och bit för bit får vi veta mer. Liksom tidigare böcker av författaren är även denna ganska otäck och detaljerad, även om det inte är fullt lika mycket som i de tidigare. Karin Slaughter är en thrillerns mästare, något som hon bevisar åter igen. Det är obehagligt, mörkt och förbaskat bra!

Briljant, stark och spännande!