Bida sin tid

Guldstrand, Titti

| 2012

Det r i brjan av juni och snart skolavslutning. Hanna Lind r keramiker och har nyligen flyttat till norra land tillsammans med dottern Nora. Hanna och Nora gr en dagsutflykt till n Bl Jungfrun i Kalmarsund. P bten mellan land och Bl Jungfrun trffar Hanna Jonas, en arkitekt som r i Stora Nsvik fr att hjlpa sin mormor med hus och trdgrd. Hanna blir attraherad av Jonas och nr de senare springer p varandra bjuder han ut henne p middag.Fljande mndag cyklar Nora som vanligt ivg till skolan, men hon kommer aldrig fram. Nr Noras lrare kontaktar Hanna blir hon skrckslagen men lyckas nd behlla lugnet. De brjar leta efter dottern, men hon r som uppslukad av jorden och de tvingas efter ngra timmar att kontakta polisen. Det finns inga spr av Nora. Hanna tvingas inse att hennes dotter verkligen r frsvunnen.Hanna brjar drefter nattetid f besk av en man. En natt str...

2014-09-29

Den hr boken vann jag fr drygt tv r sedan, men av ngon anledning har den blivit stende olst i hyllan. Nu har ju hsten kommit och d tyckte jag denna skulle passa att lsa, eftersom den beskrivs som skrck. Ls mer p http://bokslut.blogspot.se/2014/09/bida-sin-tid-av-titti-guldstrand.html

Marianne Skoglund

2013-12-16

Snlla Frank frlag, skaffa en bra redaktr som kan vaska fram berttelsen ur frfattarnas ordmassor. Den hr bokens skrckpartier r bland det bsta jag lst av svenska frfattare men boken som helhet r pladdrig, svajig och full av en massa ondigheter som inte tillfr berttelsen ngot. Inte helt ovet nd, en bra id och kusliga skrckpartier. Men det rcker inte hela vgen.

Marianne Skoglund

2013-12-16

Nja ingen hjdare tycker jag.
Det r dock lite synd visst hade den vernaturliga inslag men den ndde d inte upp till Skrckgenrens klass.

Emelie A

2012-09-13

Det hr r frmodligen en bra bok om man gillar den hr genren, men fr mig kndes det som en typ av historia jag lst flera gnger om redan, i bttre tappningar.

Annelie A

2012-09-04

Oj vilken stark debut av frfattaren Titti Guldstrand! Jag brukar vara ganska terhllsam med mina betyg, men den hr boken vill jag ge 4,5 i betyg. Boken har allt, den r spnnande frn brjan nda till sista sidan och utspelar sig i en mysig milj. Jag tycker att boken har ett bra sprk och med ett bra "flyt" som gr den angenm att lsa.Boken r en av de bsta bcker jag lst under detta ret och jag ser med lngtan fram emot att f lsa mer av Titti.

2012-06-16

En bok som jag tyckte mycket om handlingen i, men kanske inte riktigt lika mycket sttet som den var skriven p. Kan inte riktigt stta fingret p vad det var som jag inte riktigt gillade. Men det var inte ngot riktigt flyt i boken. Fast jag gillade, som sagt var, handlingen. S boken var helt klart lsvrd.

( Ls grna alla mina bokrecensioner i min blogg, Bims Blogg - http://bimsblogg.wordpress.com/category/bokrecensioner/ )