Between a Rock and a Hard Place

Ralston, Aron

| 2004

"Icebound" meets "Into Thin Air" in this astonishing, day-by-day account of Ralston's terrible accident, self-amputation, and subsequent rescue and recovery. Abridged.

Good day i creed this tome will all well outlive workout our mind.

marre marre

2011-07-02

Jag gillar äventyr och jag gillar att läsa om olika livsöden. Arons bok handlar om hur han överlevde när han hade fastnat med handen i ett klippblock. Just denna bit av boken är mycket läsvärd, spännande och fängslande. Men när han varvar detta med att skriva om sina tidigare klättringar och äventyr så tycker jag att det blir för mycket klätterhistoria av allt.

Jag har lite svårt att hänga med eftersom jag inte själv klättrar och ibland har svårt att föreställa mig olika händelser, dessutom vill jag bara vidare i boken för att veta hur det går för honom där han sitter fastklämd.

kristina johansson

2009-07-09

En otroligt fängslande bok där man undrar hela tiden hur Aron ska klara sig. Det här är en bok för de som gillar äventyr och livsskildringar och trots att man får en inblick av Aarons liv mellan händelserna så blir boken aldrig långtråkig. Rekommenderas starkt!