Betvingade

Ahrnstedt, Simona

| 2012

Östergötland 1349 I en tid där inget är säkert och en kvinnas heder hänger på hennes oskuld går stormannadottern Illiana Henriksdotter till en skogstjärn för att bada då hon blir överfallen och bortförd. Markus Järv, ökänd riddare och kungens närmaste man, väntar på en utsedd kvinna som ska göra honom sällskap för natten när hans unge soldat kommer med helt fel person. Inte bara är kvinnan framför honom mager och blek han märker också snabbt att hon kommer från en fin familj. Han bestämmer sig för att rida tillbaka med henne men under färden stöter de på Illianas bröder och en olyckshändelse gör att en av bröderna dör. Från och med den stunden kommer maktspel, intriger och kunglig diplomati att för alltid bestämma över Illianas och Markus liv. Möt en svensk medeltid som du aldrig mött den förut. Mot bakgrund av den mytomspunne kung Magnus Eriksson och hans drottning Blanche och den heliga...

Nerdy Books

2020-05-23

En mycket bra bok som jag hade svårt att släppa, jag ville hela tiden läsa mer. Väldigt bra!

Terese

2019-06-28

Jeanette Eriksson

2018-08-15

första boken jag läser av simona och jag blev väldigt positivt överaskad, sträckläsning.=) rekommenderas, exclusiv romantik i historisk milj men en superstory/ 4PLUS!!

Belinda

2018-01-06

Min första bok av simona säger bara älskar 👍🏻

Iris Eriksson

2017-04-01

Jag gillar Simona, men alla hennes böcker är ganska lika varandra, inte mycket som överraskar tyvärr.

Victoria Sörqvist

2017-01-20

Gillar

Nina Gustafsson

2016-05-14

Kanske generöst med en trea till en vanlig Harlequinbok men det var trevligt med lite tantsnusk igen.

Carolina Bellenger

2015-05-16

Kan inte låta bli att gilla den. Medeltid och erotik

Maria Jönsson

2015-02-28

Banal och förutsägbar.

Denna bok var mycket bra tycker jag. Denna kan ja rekommendera till er andra.

Annelie J

2013-07-27

Helt vanligt tantsnusk. Inget att lägga på minnet. Tråkiga och förutsägbara karaktärer, ingen spännande story. En helt vanlig Harlequin med andra ord!

Erika Lindblom

2013-07-25

Jag tyckte mycket om Ahrnstedts första bok "Överenskommelser", men denna bok föll mig inte i smaken. Kanske beror det på att jag hyser en stark passion för den viktorianska eran, medan medeltiden knappt intresserar mig. Jag upplevde det som om boken aldrig började, vilket visar på en svag story. Jag lyckades inte heller fatta tycke för någon av karaktärerna - varken för Illiana eller Marcus. Boken är ändå relativt välskriven och den historiska dimensionen intressant, även om författaren har slängt in en hel del schabloner. En stark två ger jag denna bok i betyg. Jag tyckte så mycket om Ahrnstedts första bok att jag trots denna läsupplevelse ser fram emot att få läsa "De skandalösa".

2013-07-24

En riktig bladvändare, men men. Inte psykologiskt trovärdig. Jag tror också att den djupt religiösa medeltidsmänniskan är mer olik oss än författarinnan vill få oss att tro.

Jeanette Olsson

2013-07-20

Den bästa bok jag läst :):)!

Maria W

2013-07-20

En saga för vuxna :)

Louise Olsson

2013-05-10

Älskar denna boken! Läs den!

Evelina Nilsson

2013-04-30

Mycket bra bok som är lätt att läsa.

Louise Olsson

2013-03-30

Simona Ahrnstedt är en Gud i mina ögon! Vill bara läsa hennes böcker om och om igen! Läs den!

Elisabeth E

2013-01-23

Väldigt bra!

Emma Kindholm

2013-01-04

Läs! Helt underbar! Romantiskt, lättsamt, spännande och glödheta sexscener! Missa inte heller "Överenskommelser"

Jessica Lundh

2012-11-10

Klen handling

Tarja Ahlgrén

2012-11-09

Ahrnstedt har fått många lovord inom sin genre men är det nu verkligen nödvändigt att använda alla schablonerna bara för att. Skriva kan hon men skulle helt uppenbart behöva lite hjälp med storyn och karaktärerna.

Lovisa S

2012-09-17

Romance ska så klart utspela sig i medeltida miljöer, det vet ju alla. Första halvan av boken var förtjusande tantsnuskig och detaljerad. Andra halvan känns lite stressad, men inte till följd av bristen av tantsnusk utan snarare tvärtom. En bladvändare är den i alla väder. Men en fråga jag måste ställa mig, efter en kavalkad av romanceböcker bakom mig (hormoner...) - varför måste ideala män vara svartsjuka? Våldsamma? Och varför i hela fridens namn envisas de med att bära omkring på sina kvinnor som om de inte kunde gå själva?

Maria Strömqvist

2012-09-09