Bettys resa

Marc, Marie-Louise

2023-05-24

Tyvärr upplevde jag större delar av boken att Betty var ganska dömande, egocentrerad och oresonlig vilket förtog en del av upplevelsen. Slutet var i alla fall bra.

Eva Pettersson

2023-04-07

Kanske inget som direkt lämnar avtryck, men underhållande och trevlig läsning för stunden.

Underhållande att få följa Betty och dem omkring henne.

Malin R

2019-09-23

Samtidigt som Betty försöker få rull på sin tidning tycker Henrik att hans liv rullar för fort och går ner i jobbtid. Och när hennes idé knycks framför näsan på henne och Henrik spenderar ovanligt mycket tid med hans döde brors flickvän. Och Ragnars avslöjande i julas - hur ska hon hantera det? ***
Den sista delen i trilogin om Betty är lika härlig som de tidigare. Relationsproblem på olika nivåer och livsfunderingar av olika slag. Och, som den feelgood-roman det är, ett lyckligt slut. 🤗

Kim M. Kimselius

2019-08-10

Tredje boken om Betty, något jag inte visste när jag började lyssna på boken. Men det var inga problem, jag kom in i handlingen ändå, även om jag till slut förstod att det hade hänt saker innan som inte var med i den här berättelsen.

En feelgoodbok, en lättsam läsning. Visst var boken underhållande, men den har inte efterlämnat några större spår hos mig. Jag känner inte att jag vill läsa de tidigare böckerna om Betty.

Betty jobbar på en stor tidning. Hon ska sälja in sin idé om en ny tidning till sin chef: Love Betty. Men det blir avslag. Bettys bästa vän Kristin gifter sig och ska åka på bröllopsresa, men hennes man är med om en olycka och kan inte resa. Istället för att ställa in resan bjuder hon med Betty. Det är där Betty får reda på att hennes chef tänker starta just den typ av tidning som hon försökt sälja in. Istället för att deppa ihop bestämmer hon sig för att ge igen och påbörjar arbetet med sin tidning.

Det händer mycket i Bettys liv, vilket gör att det är full fart hela tiden. Jag tror att du får större behållning av den här boken om de läser de tidigare böckerna i serien först.

Eva Möller

2019-06-20

Bettys resa har jag förstått nu efter jag har läst den att det är en triologi, men det går absolut att läsa som enskild bok. En bok man blir glad av. En bok som omtalar att man kan bryta ihop resa sig och bli stadigare till nästa storm. Det är vänskap och kärlek som är det viktiga i livet eller...
Betyg 4

Underbar, gripande & rolig!

Agnes

2019-02-23

Har verkligen älskar alla tre böcker om Betty. Författaren blandar allvarliga händelser med romantik och feel Good händelser. Mycket familjedrama.

villa-freja.se

2019-02-13

Betty-serien är en härlig och driven berättelse om en medelålders kvinna och hennes familj och vänner. Att den här tredje delen dessutom tar avstamp i Maldiverna är ett extra plus. Även om jag aldrig har varit där kan jag riktigt känna värmen. Tycker man om relationsromaner och bra dialoger kan jag varmt rekommendera den här serien.

Pia Gummesson

2019-01-13

Tack Marie-Louise Marc,för att jag fått följa Betty på sin väg genom livet!Underbar bok den här också,den sista om henne.Tyvärr!Älskar dina böcker!Rekommenderar denna varmt!