Berts desperata dagbok

Olsson, Sören

Bert Ljung är i himmelriket! Han har blivit ihop med sin drömtjej, Alva. Imorgon ska de äntligen träffas och det finns ingenting som kan hålla honom borta från skolan. Eller? En ynka liten nysning och plötsligt sitter Bert i karantän ? i 14 dagar! Allt på grund av corona. Men Bert HAR ju inte ens corona, menar han. Han är inspärrad helt i onödan! I desperation planerar han, Lill-Erik och Åke en rad olika misslyckade flyktförsök, innan Bert till sist tvingas inse att han är fast i sitt fängelse. Kommer Alva att orka vänta på honom?

den var väldigt rolig och spännande.

Berts dagbok är jättebra och rolig och han har en flickvän som hette alva men bert har fått Corona och han kan inte träffa sin flickvän och därför försöker bert komma på nått sett att rymma. Jag rekommenderar för dom som gillar roliga böcker.

Den är jättebra ch jättemycket humor i sig! Den handlar om Bert som hade en flickvän som hette: Alva. Men när han skulle träffa henne så blev han sjuk och därmed trodde han föräldrar att han hade Covid-19 och var tvungen att vara hemma i 14 dagar från hans ”älskling”. Jag rekommenderar den från 10-15 år.

rolig och hväldigt kul

YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

den är kul och drama hälsa drur

Den handlar om en kille som heter bärt han är super kär i en tjej som heter alice.