Berømte menn som har vært i Sunne

Tunström, Göran

| 1999

Flag from no

Midt under feiringen av Harald Pihlgrens store dag ramler Edwin Oldin bokstavelig talt ned fra månen. Ed er astronaut og Harald er kunstner og begge kan derfor inkluderes i Stellan Jonssons artikkelserie: Berømte menn som har vært i Sunne. Han har fått oppdraget av lokalavisen i anledning byens forestående syvhundreårsjubileum. Sentralt i hans erindring står denne storslagent planlagte hyllest til Harald, da larm og sorg og sannheten om Isabelle og kjærligheten gikk opp i en større enhet.

2022-01-10

Varm skildring av ett antal personer. Människors tillkortakommanden skildras med humor och värme. Språkligt är den helt underbar och Reine Brynolfsson är perfekt som inläsare.

Johannes Schmidt

2017-03-17

Fantastisk bok med mycket tänkvärt och spännande. Stundom rolig och lättsam, stundom sorglig och allvarlig.

Linda Åslund

2012-01-11

Tycker om språkformuleringar och en del tankar som uppstår under läsningen. Personbeskrivningen, de fylliga bakgrundshistorierna ... Förmågan att fånga intresset trots att ingen egentligen är sympatisk. Samtidigt har jag svårt för böcker vars huvudsakliga intrig skildrar mänskliga tillkortakommanden. Och mer har jag inte att säga om det, som Stellan själv skulle ha sagt.

Lotta Norén

2009-09-09

Lästes boken på svenska (Berömda män som varit i Sunne), men den fanns inte med på listan.