Berlinerpopplarna

2017-02-12

D

David H

2014-03-15

Gillar språket, uppläsaren och hur berättelsen byggs upp.

Marita Ryen

2013-02-07

Höjer mitt tidigare betyg från en fyra till en femma. Efter att jag läst alla tre böckerna tycker jag att denna är värd bättre betyg än de andra två.

2013-01-21

Skriven på ett sätt som gör det intressant att läsa oavsett om det handlar om extravaganta borddukningar eller grisuppfödning. En trivsam bok helt enkelt där jag kände för alla personerna.

M W

2012-12-12

Bra

Marita Ryen

2012-08-07

En charmig feel-good roman. Lättläst och endast 233 sidor.

Barbro Unger

2012-07-01

Denna trilogi är bland det bästa jag någonsin läst

Karin Jonsson

2012-06-23

Lysande om bröderna Neshovs komplicerade förhållande till varandra kring släktgården/grisfarmen utanför Trondheim. (Se handlingen). Jag fastnar för alla peronerna i den trots att den är "enkelt" skriven och inte särsklilt lång. Uppföljaren "Eremitkräftorna" är lika bra. Måste läsa sista boken om familjen.

Johanna Hellström

2012-04-26

Mysig!

Carina Olsson

2012-03-31

En trevlig bok med intressanta karaktärer.
Jag tyckte om den mer än jag förväntat mig eftersom det inte direkt är min typ av bok.
En mycket stark trea i betyg dock skulle jag gärna ha velat veta lite mer om hur det gick för dem. Erlend och Krumme är nog de jag fick mest tycker för.

Carina B

2012-02-09

Ett familjedrama som utspelas på en gård i Norge. Tyckte att boken var riktigt bra..framförallt kring de fantastiska skildringar Anne gör av miljön i och utanför gården. Jag kan verkligen se gård och innermiljö framför mig! Sedan har individerna i boken en stor personlighet! Jag vill träffa Krumme, han är underbar!

2011-10-10

Hade stora förväntningar på denna bok då bok.nu alltid satt högsta betyg som jag skulle tycka om denna bok. Den är bra men jag blev ändå besviken. Hade väntat mig än mer draman mellan släkten. den började ju samtidigt riktigt bra. Ser ändå fram mot övriga böcker i serien. En knapp 4:a

Lena A

2011-09-11

Joanna Björkqvist

2011-04-06

Bra flyt, roliga personer att läsa om och överraskande slut! Detta är den bästa av de tre böckerna i serien, tycker jag, för här är personerna fortfarande sköna karaktärer, medan de i tredje delen snarare är karikatyrer...

Ulrica Sandell

2011-04-06

Fantastisk!

Y

Yvonne Boqvist

2010-11-21

Fantastiskt bra personskildringar. Lyssnade på den och Irene Lind läste och gjorde det jättebra!

gillar hela serien och såklart är den första speciell när man för första gången kommer i kontakt med bröderna. den danske brodern är min absoluta favorit och jag saknar honom och krumme fortfarande. borde nog läsa om böckerna igen.

Å

Åsa Landin

2010-09-15

Jag skule vilja ge 2,5 men det lutar mot en tre om man nu måste bestämma sig... Bra personskildringar i början av boken, ett intressant och annorlunda slut men därimellan vet jag inte om författaren riktigt var på det klara vad hon skulle fylla sidorna med.

2010-08-01

Kort sagt: Bra!!

Felicia Dahlqvist

2010-07-31

Jag gillar den här berättelsen om en liten familj. Som i de flesta familjer finns här sorg, hemligheter och glädjeämnen. Väldigt välskrivet och intressant.

Pernilla Andersson

2010-06-13

Inget för mig, tyvärr.

Samuel Karlsson

2010-05-16

Många gillar den här boken men inte jag. Svårt att förklara varför. Det är något med tonen.

Merja A

2010-05-03

En snabbläst, småmysig släktsaga.

Tina Svensson

2010-03-23

När jag började läsa boken blev jag ganska besviken, eftersom jag hade fått ganska höga förväntningar av att läsa andra läsares omdömen. Men en bit in i historien var jag fast och boken är väldigt bra skriven.
Läs min recension av boken på

Gitte Svensson

2010-03-13

En härlig släktsaga på alla de sätt.

2010-02-13

En underhållande och lättläst bok. Lite väl schablonartade personbeskrivningar. Så är bögar, bönder och begravningsentreprenörer. Tröttsamma detaljer från grisstian och liksvepningen. Men roar för stunden.

Susanna Svanberg

2010-02-12

En mysbok som gick snabbt att läsa med roliga personer men personerna var lite för märkliga och historien alldeles för absurd.

Gullig bok om en familj och dess vardag! Söta personlighetsbeskrivningar!

harriet karlsson

2009-11-23

tveksam tyckte det var äckligt med smuts i hemmet