Berättelsen om Narnia : de sju böckerna - samlingsvolymen

Lewis, C S

| 2015

Till det magiska landet Narnia - där en häxa har förklarat evig vinter och där det finns fler talande djur än människor och där strider utkämpas av kentaurer, jättar och fauner - kom en gång de fyra syskonen Pevensie. Med det goda lejonet Aslans hjälp lyckas de besegra den onda häxan, och det blir början till deras äventyr i Aslans förunderliga rike Narnia. Syskonen tillåts komma tillbaka till Narnia, och varje gång får de ett nytt uppdrag - var tid har sin ondska som hotar det goda landet. Ett verkligt praktverk i ordets allra bästa betydelse! Samtliga sju böcker som C.S. Lewis skrev om Narnia - det som han själv betraktade som sitt livs verk - finns samlade i denna volym.Originalillustrationerna har färglagts av konstnären Pauline Baynes själv och följsamt inramats av veckra ornament.

W

Weronica

2022-12-06

Kan rekommendera denna bok.

Z

Zineb Kadiri

2022-07-20

älskade dem som barn!!

I helgen läste jag ut en klassiker för sonen. Berättelsen skrevs för över 70 år sedan men den känns ändå inte mossig utan hade kunnat varit skriven i nutid också.
~
Det är en spännande, fin och detaljerad berättelse. Väldigt bra enligt sonen.
~
Alla kan behöva en liten dos av Narnia.🤗 Särskilt nu.
~
Om boken skrevs idag skulle den kanske handla om fyra barn som kliver in i en garderob och kommer till en värld utan Corona...🤔
#Narnia #Häxanochlejonet #cslewis #Ungdomslitteratur #ungdomsbok #fantasy #fantasyserie #klassiker #boktips #lästips #läsningsmittar

Detta var Mycket mycket bra böcker.
Dessa kan ja rekommendera