Bertta inte fr ngon

Coben, Harlan

| 1905

I flera r har David Beck jagats av sina minnen - kvllen han sg sin hustru Elizabeth fras bort av oknda mn, beskedet om att hennes dda kropp terfunnits och att grningsmannen antas vara en fruktad seriemrdare. Lngt senare fr han ett mejl - ett meddelande som ingen annan n Elizabeth kan ha skrivit. Nu vaknar hoppet om att hon fortfarande lever. Bertta inte fr ngon - s lyder varningen i mejlet. David kastar sig in i ett desperat och livsfarligt skande efter sanningen och efter Elizabeth. Men snart str han sjlv misstnkt fr hustrumord... Harlan Coben har slt ver 400 000 bcker i Sverige. Han r versatt till 28 sprk och den ende frfattare som tilldelats de tre amerikanska utmrkelserna Edgar Allen Poe Award, Anthony Award och Shamus Award. Torsten Wahlund r vlknd skdespelare och en av de mest anlitade och uppskattade ljudboksupplsarna i landet....

Susanne Andersson

2019-05-18

Spnning till i slutet av boken.

Bra bok 😊👍👍

2015-11-02

Riktigt, riktigt bra! Spnnande hela tiden, och ovntade svngar. Klassisk spnningsdeckare, brjar gilla Coben.

Emma Hilmersson

2014-10-21

En av de bsta av alla Harlan Cobens helt fantastiska bcker.

Stefan Hedestig

2013-12-01

Coben skriver s man blir pmind hur skrt allting r och hur lite det behvs fr att allt ska rmna. Inte ngot alldeles speciell,men nd bra...................

Evelina Nilsson

2013-02-28

Spnnande bok med ovntat slut!

Jenny Eriksson

2012-12-31

Anna-Karin L

2011-01-18

Lngesen och glmt det mesta utom att det var en bladvndare.

2011-01-05

Den hr boken var en av de bsta och mest medryckande bcker jag lst p lnge. Fastnade i den och satt och lste hela natten.

Pia Stendahl

2010-11-02

Harlan Coben r en rutinerad deckarfrfattare vilket mrks i boken Bertta inte fr ngon. Det r en klassisk deckare med mycket aktion. Handligen startar direkt och som lsare dras man rakt in i en spnnande och intressant intrig.

Nr jag lser den inser jag att handlingen skulle gra sig bra som film. Nr jag surfar runt lite s visar det sig att den faktiskt redan blivit film .

Boken r vlskriven med ett klart och rakt sprk. Sprket r helt avskalat frn krusiduller och ovidkommande formuleringar vilket passar till en av den hr typen av bok.

Det r kanske inte en bok som jag kommer att minnas lnge eftersom den saknar orginalitet. Dremot r den ett bra tidsfrdriv nr man vill koppla av utan att behva tnka allt fr mycket,

P www.bokbrus.se finns fler ljudboksrecensioner.
/Pia

kristina johansson

2009-07-09

Det var ett tag sedan jag lste boken och som tidigare uttryckt det s lmnade inte boken spr efter sig. Men medan jag lste den var den fngslande och jag tycker att Coben r en suvern spnningsfrfattare. Han har en frmga att leda tv berttelser samtidigt och ven om jag undrade var det skulle leda s lyckades han knyta ihop scken tillslut. Slutet var ovntat och lite hastigt.

Maria Jonsson

2009-06-18

spnning frn frsta sidan

Cecilia Johansson

2009-06-14

Riktigt spnnande, lite psykologisk thriller.