Berätta inte för någon

Coben, Harlan

| 2003

De var unga och nygifta, förälskade och lyckliga. Men den romantiska kvällen slutar i tragik. I åtta år har doktor David Beck plågats av sina minnen.? det månbelysta vattnet, de hjärtskärande skriken. Den kväll han såg sin hustru Elizabeth för sista gången innan hon fördes bort av okända personer. Beskedet om att hennes döda kropp återfunnits och att gärningsmannen antas vara en fruktad seriemördare. En kväll får han ett överraskande mejl - ett meddelande som ingen annan än Elizabeth kan ha skrivit. Nu väcks hoppet om att hon fortfarande lever. Berätta inte för någon ? så lyder varningen i mejlet. Nu kastar sig David huvudstupa in i ett desperat och livsfarligt sökande efter sanningen och efter Elizabeth, den enda kvinna han älskat. Och snart är han misstänkt för hustrumord ?

Susanne Andersson

2019-05-18

Spänning till i slutet av boken.

Bra bok 😊👍👍

2015-11-02

Riktigt, riktigt bra! Spännande hela tiden, och oväntade svängar. Klassisk spänningsdeckare, börjar gilla Coben.

Emma Hilmersson

2014-10-21

En av de bästa av alla Harlan Cobens helt fantastiska böcker.

Stefan Hedestig

2013-12-01

Coben skriver så man blir påmind hur skört allting är och hur lite det behövs för att allt ska rämna. Inte något alldeles speciell,men ändå bra...................

Evelina Nilsson

2013-02-28

Spännande bok med oväntat slut!

Jenny Eriksson

2012-12-31

Anna-Karin L

2011-01-18

Längesen och glömt det mesta utom att det var en bladvändare.

2011-01-05

Den här boken var en av de bästa och mest medryckande böcker jag läst på länge. Fastnade i den och satt och läste hela natten.

Pia Stendahl

2010-11-02

Harlan Coben är en rutinerad deckarförfattare vilket märks i boken Berätta inte för någon. Det är en klassisk deckare med mycket aktion. Handligen startar direkt och som läsare dras man rakt in i en spännande och intressant intrig.

När jag läser den inser jag att handlingen skulle göra sig bra som film. När jag surfar runt lite så visar det sig att den faktiskt redan blivit film .

Boken är välskriven med ett klart och rakt språk. Språket är helt avskalat från krusiduller och ovidkommande formuleringar vilket passar till en av den här typen av bok.

Det är kanske inte en bok som jag kommer att minnas länge eftersom den saknar orginalitet. Däremot är den ett bra tidsfördriv när man vill koppla av utan att behöva tänka allt för mycket,

www.bokbrus.se finns fler ljudboksrecensioner.
/Pia

kristina johansson

2009-07-09

Det var ett tag sedan jag läste boken och som tidigare uttryckt det så lämnade inte boken spår efter sig. Men medan jag läste den var den fängslande och jag tycker att Coben är en suverän spänningsförfattare. Han har en förmåga att leda två berättelser samtidigt och även om jag undrade var det skulle leda så lyckades han knyta ihop säcken tillslut. Slutet var oväntat och lite hastigt.

Maria Jonsson

2009-06-18

spänning från första sidan

Cecilia Johansson

2009-06-14

Riktigt spännande, lite psykologisk thriller.