
Konsten att möta andra med lyhördhet - utan att offra sig själv Vill du bli ett BEMÖTANDEPROFFS? Idag har vi förväntningar på ett schyst bemötande oavsett om vi går till tandläkaren, vårdcentralen, matbutiken eller om vi kontaktar vår IT-support. Är vi inte nöjda med hur vi blir bemötta kanske vi byter "leverantör". Förmågan att bemöta människor på ett mänskligt och samtidigt professionellt sätt är därför vår tids största konkurrensfördel. Man har räknat ut att det kostar omkring sex gånger så mycket att rekrytera en ny kund som att behålla en gammal. Om vi hittar sätt att bemöta kunder, gäster eller klienter utifrån vad de behöver kan vi skapa hållbara relationer som gör oss framgångsrika. För att kunna göra det behöver vi kunna hantera "missnöjda" eller "besvärliga" kunder och hjälpa dem att tillgodose sina behov. Det kan vara en stor utmaning där man har nytta av såväl empati, mod...
Visa mer
Recensioner
Bli först med att recensera denna bok