Bemötandekoden. Konsten att förstå sig på människor och få ett bättre (arbets)liv

Skogholm, Lena

| 2016

Har du träffat en negativ person som dränerat dig på energi? Funderat på varför det negativa tar så stort utrymme och hur du kan göra för att inte dras med och dras ned? Har du varit med om missförstånd och undrat vad som hänt? Eller hört folk säga: "vi måste ju kunna prata som vuxna människor om det här"?Har du undrat över hur man möter personer med mycket upprörda känslor på ett bra sätt? Kanske reflekterat över hur vi människor fungerar egentligen och funderat på vad man kan göra för att utveckla bra relationer och slippa relationer och mänskliga möten som tar massa energi?Föreläsaren och beteendevetaren Lena Skogholm tar med dig på en spännande upptäcktsfärd i hjärnans fantastiska landskap. Du får förklaringar till vad som kan hända i våra relationer och konkreta tips hur du kan göra i olika situationer för att det ska bli bra.Bemötandekoden är en guide för det mänskliga samspelet...

Gunnel Ryner

2023-05-15

En bok jag önskar att alla som möter andra människor i sitt arbete eller privat - alltså i princip ALLA - skulle läsa. På ett enkelt, pedagogiskt och inspirerande sätt, och med många bra metaforer och exempel, visar författaren hur vi kan förbättra vårt samspel med andra. Allt med utgångspunkt i forskning om hur våra hjärnor fungerar. Om du vill förstå människor bättre och skapa goda relationer - läs den!

Birgitta Sjöstrand

2019-12-06

Vill du ha bättre relationer? Vet du inte hur du ska göra eller varför en del dränerar dig på energi? Läs och lär!