Behind the Scenes at the Museum

Atkinson, Kate

| 1996

Ruby Lennox was conceived grudgingly by Bunty and born while her father, George, was in the Dog and Hare in Doncaster telling a woman in an emerald dress and a D-cup that he wasn't married. Bunty had never wanted to marry George, but here she was, stuck in a flat above the pet shop in an ancient street beneath York Minster.

2018-06-04

Fantastisk bok! Målande språk som trots att boken egentligen till största del är sorglig och dråplig får mig att skratta till ganska ofta. Jag drogs med totalt i denna relationsroman där det o så ofta är svårt att vara barn och svårt att behålla sin välvillighet.

Anna Hedenstedt

2017-11-17

Eftersom boken består av en stor mängd ickekronologiska nedslag i en släktlinjes medlemmars liv, är det en himla massa namn att hålla reda på. Särskilt som alla barnkullar är rätt stora... Jag läste dessutom boken sporadiskt under flera veckors tid, vilket inte underlättade. MEN, Atkinson är bra, som vanligt! Kassa mammor, kärleken till hundar och flygbombningar under andra världskriget känner jag igen från båda de andra böckerna av henne jag läst. Nu har jag bara en kvar att upptäcka...

2017-11-05

Suck, så infernaliskt tråkig bok. Snark, snark, snark och snark.
Betyg, en 1:a! Ingenting som jag kan rekommendera!

Bina's Books

2017-02-28

2016-06-18

En myllrande släktkrönika, fascinerande svängar mellan nutid och dåtid och ett glimrande språk!

Carina Svensson

2013-07-25

Tyckte det var jobbigt med hoppandet mellan fyra olika generationer och alla personer att hålla reda på.

2013-06-19

Bra skildring av en flickas uppväxt. En uppväxt utan kärlek.

Charlotta CG

2012-04-19

Jag vill verkligen gilla den här boken mer. Kate Atkinson som själv är från York skrev en personlig hälsning i mitt exemplar när jag bodde där och hon var hemma på boksignering och hon verkar hur trevlig som helst. Boken är välskriven och bitvis kul men kanske var felet att atmosfären i den låg för nära mitt eget liv med en York-familj just då. Den som själv bott i York kanske vet vad jag menar - staden är inte alltid den där mysiga medeltidsstaden den framstår som för turister i centrum och i den här boken slog lite av detta igenom för mig tror jag.

2010-01-30

Verkligen en färgrik och humoristisk familjesaga!

Jessica Johansson

2010-01-06

Om det var vilken bok som helst skulle den vara jättebra, men författaren har skrivit andra så mycket bättre böcker att jag blev lite besviken.

Maria Blomkvist

2010-01-02

En underbar släktkrönika som sträcker sig fram och tillbaka i tiden, skriven med en enorm berättarglädje och humor. Lycklig är den som ännu har denna läsupplevelse att se fram emot!