Behind Closed Doors

Paris, B A

| 2016

THE INSTANT NEW YORK TIMES AND USA TODAY BESTSELLING DEBUT PSYCHOLOGICAL THRILLER YOU CAN'T MISS The perfect marriage? Or the perfect lie? "A hair-raising debut, both unsettling and addictive...A chilling thriller that will keep you reading long into the night." --Mary Kubica, New York Times and USA Today bestselling author of The Good Girl "This debut is guaranteed to haunt you...Warning: brace yourself." --Bustle (10 New Thrillers to Read This Summer) "The sense of believably and terror that engulfs Behind Closed Doors doesn't waver." --The Associated Press, picked up by The Washington Post Everyone knows a couple like Jack and Grace. He has looks and wealth; she has charm and elegance. He's a dedicated attorney who has never lost a case; she is a flawless homemaker, a masterful gardener and cook, and dotes on her disabled younger...

Betyg 1,5

Nina Gustafsson

2023-01-07

En bra thriller som verkar ha lånat mycket av handlingen från en novell av Roald Dahl. Trots likheterna är det spännande läsning om det perfekta gifta paret, där ytan inte visar vad som egentligen pågår.

Rebecka Nyman

2021-03-31

Denna bok hänger fortfarande kvar i mitt sinne och jag fullkomligt älskar hur den är skriven. Sådär obehagligt och psykologiskt jobbigt. Som läsare får en snabbt veta hur det står till, och berättelsen pendlar mellan ett då och ett nu. Hela tiden läggs saker till och förklaringen blir än mer fulländad. Jag varken kunde eller ville inte lägga ifrån mig boken för jag var tvungen att veta hur det till slut skulle sluta. Och slutet, ja det gav mig rysningar av vällust.

This is a novel that still is in my mind. I loved it so much and like how it is written. It is a psychological, creepy story where the reader gets more and more details along the way that explains it even further. The reader get to know the situation early, but as I read I felt like I have to know how it is going to end. And what an ending. I really recommend this novel!

Karin Johansson

2021-01-17

Sträckläsning...

Sofi Lindberg

2020-11-15

Mycket underhållande

Bokläsaren

2020-08-03

Full pott!! Wow vilken nagelbitare och psykologisk thriller. Författaren beskriver karaktärerna på ett mycket verklighetstroget sätt och de kryper under skinnet på mig.
Läser du första sidan så är du fast!

Frida Tosterud

2019-10-21

Sträckläsning, stundtals enkelt skriven men jag blir ändå fast och kan inte sluta!

Jan Banan

2019-10-21

Lättläst och hyfsat spännande!

Jag tycker att denna bok va helt underbar. Sidorna bara flöt fram & den hadde ett härligt tempo.
Det vart en omläsning på den 🤔 såg att jag redan läst den tidigare.Jag ger den 💙💙💙💙💙 av 5st😁😁👍

Hanna Melin

2019-03-22

Jag sträckläste denna ganska platta bok. Bra och klassisk story med ett ”då och nu” upplägg som var rätt spännande - men inte i det närmaste så engagerande som det hade kunnat vara. Jack är en såndär klichéartad psykopat man ömsom gäspar, ömsom skrattar åt. Enda smarta han gjorde var de spanska hotellgrannarna. Annars då? Att han ”går igång på rädsla” hos folk? Så oerhört ytligt och uttråkande. Huvudpersonen? ... Grace, var det så hon hette? Gäsp. För att inte TALA om Millie! En så löjeväckande osannolik karaktär. Och slutet, ja - det hade ju inte kunnat GÅ på något annat sätt, om man säger så. Läs The Collector av John Fowles istället. Snälla.

A H

2019-03-14

Psykologisk thriller där man inte tror det ska kunna sluta bra...
Mycket bra och läsvärd.

lillemor lindqvist

2019-02-25

Lotta Andrén

2019-02-05

Sträckläste denna bok. Jättespännande!

Bokslukerskan

2018-10-09

Betyg: 3,5/5

Vad döljer sig egentligen bakom några av alla dessa stängda dörrar?
En rysligt otäck historia som den här?
Kalla kårar ilade uppför ryggraden allteftersom obehaget flöt upp till ytan i denna psykologiska thriller.
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Som läsare/lyssnare får man nästan omedelbart ta del av alla hemligheter.
Tvärtemot en traditionell thriller där spänningen ökar allteftersom brödsmulor kastas ut och ”den stora hemligheten” tillslut avslöjas.
Här kastas man direkt in i mörkret.
Det är vägen ut som är grejen här,
finns det ens en väg ut över alla hinder, genom alla hållhakar och trassliga dilemman?
Trots att spänningen når sin kulmen ”i förtid” finns ett starkt driv i att lyssna vidare, ett desperat behov av att nå en upplösning, vägen ut genom den där tillsynes ogenomträngliga snårskogen.
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Jack & Grace, det perfekta paret! Nykära och oskiljaktiga. Han, en hängiven och framgångsrik advokat, dessutom snygg och förmögen. Hon, en charmig och elegant hemmafru med ett fläckfritt hem och oklanderliga middagsbjudningar.
Men vad händer om man skrapar på ytan?
Lyckas någon komma innanför skalet,
och vad döljer sig där?

Marc Moore

2018-10-03

Spännande och klaustrofobiskt otäck från första till sista sidan och det är ingen överdrift. En psykologisk thriller som börjar som ett skolexempel i psykopatisk manipulation.
Hade väll önskat en något smartare upplösning på historien för att ge den en 5a.

gogo www

2018-08-15

Evasbokhylla

2018-07-31

Vilken nagelbitare, vilken spänning, vilken psykopat. Så rysligt bra, att nackhåren reste sig stundvis.

2018-06-12

Bättre än förväntat. Börjar spännande och fortsätter så med en liten dipp när jag förstår hans plan, tycker den är lite långsökt på något sätt. Men det blir ändå spännande och lite lagom obehagligt så den får faktiskt högt betyg!

Erika Hedéen

2018-05-15

Trodde den skulle vara bättre, men blev förutsägbar och lite tråkig!

2018-04-14

Känner en obehagskänsla från första till sista sidan, den byggs upp undan för undan. Förstår vad han är ute efter och hans planering är djävulsk.

Maria Olofsson

2018-03-19

Måste ju ge den en femma när jag nästan inte kan lägga boken ifrån mig! Spänningen byggs upp genom att skifta mellan DÅ och NU. Riktigt bra!

Sandra Katby

2018-03-05

Stundtals bra bok men ingen riktig rysare och slutet var lite för banalt.

Sandra Katby

2018-03-05

Stundtals bra bok men ingen riktig rysare och slutet var lite för banalt.

Sara Bengtsson

2018-02-07

Jessica Andersson

2018-02-02

Ja vart ska man börja? En sån fruktansvärd historia. Tänker på alla dessa kvinnor runt om i världen där detta är deras vardag. Alla dessa psykopater som finns där ute som ingen vet om. Denna historien kryper verkligen in under skinnet och man vill bara läsa vidare för att hoppas att allt ska sluta bra.

Det kommer nog ta ett tag innan jag läser en såndan här bok igen för den här kommer sitta kvar i hjärnan ett tag.

Ann Simonsson

2018-01-12

Ruggigt med psykopaten. Sträcklyssnade.